Data publicării:

Discuție REVOLTĂTOARE în prima zi de școală cu un director. Profesoara Tunegaru: Inacceptabil așa ceva!

Autor: Andrada Oana | Categorie: Stiri
WhatsApp

Cristina Tunegaru, profesoară de Limba și literatură română la o școală din Capitală, a dat cărțile pe față privind situația în care se află învățământul românesc în prezent, pentru DC News. 

Luni, 14 septembrie, a sunat primul clopoțel din anul școlar 2020-2021 pentru elevi. Unii l-au auzit din clase, alții din fața telefoanelor, laptopurilor sau tabletelor sau deloc. 

Cristina Tunegaru, profesoară de Limba și literatura română la o școală din Capitală, a vorbit pentru DC News despre situația în care ne aflăm, de fapt, în aceste momente, în ceea ce privește învățământul. 

Profesoara Tunegaru, despre sistemul hibrid

 

Profesoara Cristina Tunegaru a atras atenția asupra faptului că sistemul hibrid nu funcționează, acum, ca o soluție în adevăratul sens al cuvântului, din mai multe motive. Profesoara se așteaptă ca în următoarea perioadă să existe „probleme foarte grave”. 

„Sistemul hibrid e o mare, mare provocare. Din câte am aflat, în multe școli s-au realizat cu greu orele hibrid fie pentru că profesorii au refuzat să fie înregistrați, fie deoarece conexiunea era slabă, aveau probleme tehnice. Eu mă aștept ca în perioada următoare să avem probleme foarte grave cu sistemul hibrid. În consecință, ritmul de învățare va fi cu mult încetinit pentru că profesorii vor fi nevoiți să predea același conținut de două ori: o dată cu prima grupă, o dată cu grupa cealaltă. Copiii care stau acasă și care din păcate, în sistemul acesta, au doar rolul de spectatori, ei doar privesc și nu prea au șansă să interacționeze cu profesorul și colegii, nu vor fi implicați activ în învățare. Și atunci, când vor reveni la școală după încheierea celor două săptămâni, vor veni cu multe lacune care trebuie acoperite”, a explicat Cristina Tunegaru pentru DC News. 

Cristina Tunegaru ne-a spus că și-ar fi dorit să existe măcar o șansă „să avem în primele zile de școală tablete pentru toți copiii. Să ne asigurăm că toți copiii au o șansă la educație. Mi se pare absolut îngrozitor”. 

Profesoara a auzit în prima zi de școală un director spunând că unitățile de învățământ vor începe să scrie proiecte europene pentru a obține tablete. „Inacceptabil așa ceva! Când vor obține tablete? După un semestru? După un an? Ce se întâmplă cu ei în toată perioada aceasta?”, a completat profesoara Cristina Tunegaru, făcând referire la elevii care învață în școlile din scenariu hibrid sau roșu. 

Diferența dintre copiii se adâncește 

 

Cristina Tunegaru este de părere că, dată fiind situația actuală, se adâncește diferența dintre copiii care provin din familii cu posibilități reduse „pe care îi condamnăm la sărăcie” și cei care își permit achiziționarea materialelor și device-urilor necesare. 

„Nu mai e o șansă pentru ei!”, a mai spus Cristina Tunegaru pentru DC News. 

 

Tunegaru, despre orele reduse

 

Cristina Tunegaru a precizat că sunt multe școli în care orele au fost reduse fie la 30 de minute, fie la 15 minute, cu toate că există și materie care trebuie recuperată. „Se face prezența, se discută puțin și se face ora. Nu faci nimic în 15 minute”, a spus Cristina Tunegaru vizavi de școala despre care a auzit că a redus ora la 15 minute. 

„Ne prefacem că facem școală, bifăm ora, semnăm condica și asta e”, a mai subliniat Cristina Tunegaru, adăugând că e „foarte îngrijorată” și că se așteaptă „să nu continue foarte mult”. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel