Data actualizării:
Data publicării:

Companiile farmaceutice vor să dea lovitura cu medicamente de slăbit: Miza este o piață care va ajunge la 100 mld. de dolari. Tratamentele reduc greutatea cu 20%

Autor: Ema Apostu | Categorie: Stiri
WhatsApp
Sursa foto: Freepik
Sursa foto: Freepik
Directorii de companii farmaceutice, de la Amgen la Pfizer, plănuiesc să pătrundă pe piața profitabilă a obezității prin dezvoltarea sau încheierea de acorduri pentru a achiziționa medicamente mai bune care să concureze cu Wegovy de la Novo Nordisk și Zepbound de la Eli Lilly.

Miza este o piață care se estimează acum că va ajunge la cel puțin 100 de miliarde de dolari până la sfârșitul deceniului, pe măsură ce consumatorii se îndreaptă către noile tratamente care s-au dovedit a reduce greutatea cu până la 20%. Producătorii de medicamente testează aceste medicamente și pentru alte beneficii pentru sănătate, cum ar fi reducerea riscului de boli cardiovasculare și apnee obstructivă în somn, scrie Reuters.

Acțiunile Eli Lilly și Novo Nordisk au crescut cu aproximativ 75% și, respectiv, 60% în ultimul an, depășind cu mult sectorul farmaceutic în general. Indicele Arca Pharmaceutical Index de la NYSE, care include ambele companii, a crescut cu doar 10% în aceeași perioadă.

Amgen are un medicament experimental pentru obezitate cu mecanism dublu, aflat în stadii medii de testare, despre care speră că va avea mai puține efecte secundare cu o dozare mai puțin frecventă decât Wegovy sau Zepbound, a declarat directorul științific Jay Bradner pentru Reuters în cadrul conferinței anuale JPMorgan privind sănătatea, de la San Francisco, din această săptămână.

Wegovy și Zepbound fac parte dintr-o clasă de medicamente numite agoniști GLP-1, dezvoltate pentru diabetul de tip 2, care reduc pofta de mâncare și fac ca stomacul să se golească mai lent. Bradner a declarat că, dacă această diferențiere față de liderii de piață este demonstrată, aceasta ar oferi Amgen un punct de sprijin pe piața obezității, în ciuda avansului de care dispun Novo și Lilly.

Sursa foto: Freepik

"Rămâne o nevoie masivă nesatisfăcută"

"Chiar nu este prea târziu pentru a intra pe piața obezității. Rămâne o nevoie masivă nesatisfăcută, iar nevoia din sănătatea publică nu este pe deplin satisfăcută de medicamentele care au fost deja aprobate", a spus el. Aproape 115 milioane de adulți și copii din SUA sunt obezi.

Producătorul german de medicamente Boehringer Ingelheim dezvoltă un tratament pentru obezitate împreună cu firma daneză de biotehnologie Zealand Pharma care vizează GLP-1, precum și un alt hormon numit glucagon.

"Cred că am putea fi primii care aducem pe piață un agonist al receptorilor GLP-1/glucagon", a declarat șeful departamentului de cercetare pentru descoperiri al Boehringer, Clive Wood.

Prin faptul că vizează glucagonul, medicamentul crește, de asemenea, energia consumată.

Pfizer se va concentra asupra medicamentelor aflate deja în portofoliu

"În timp ce suprimați pofta de mâncare, ardeți mai multe calorii", a spus Wood. Merck și mica biotehnologie Altimmune au medicamente similare în curs de dezvoltare.

Într-un interviu acordat în cadrul conferinței, Stefan Oelrich, șeful companiei farmaceutice Bayer, a declarat că firma este reticentă în a se aventura pe piața obezității pe cont propriu, dar ar putea căuta să se asocieze cu companii care dispun de expertiza potrivită.

Pfizer se va concentra asupra medicamentelor aflate deja în portofoliu și va căuta acorduri de licență sau să achiziționeze active mai puțin costisitoare în stadii incipiente în domeniul obezității, a declarat directorul general Albert Bourla reporterilor de la JPMorgan

"Poziția Pfizer este că noi credem că obezitatea este un loc în care avem capacitatea de a juca și de a câștiga. Așa că va trebui să jucăm", a spus acesta.

Sursa foto: Freepik

O piață de 150 de miliarde de dolari?


Bourla a mai spus că unele estimări privind dimensiunea finală a pieței obezității au crescut până la 150 de miliarde de dolari pe an, cu 50% mai mult decât cele mai optimiste previziuni ale directorilor din industrie și ale analiștilor de acum mai puțin de un an.

În 2023, cererea din SUA a depășit oferta pentru medicamentele Novo și Lilly pentru scăderea în greutate. Directorul general al Lilly, David Ricks, a declarat că oferta sa de Zepbound ar putea să nu fie suficientă pentru a satisface cererea nici în acest an. Novo Nordisk a declarat în august că limitările privind aprovizionarea cu Wegovy se vor extinde cel mai probabil până în 2024.

În timp ce piața va fi suficient de mare pentru a susține mai mulți jucători, Marshall Gordon, analist la ClearBridge Investments, a declarat că intrarea acum ar fi o provocare, deoarece Lilly și Novo au alte medicamente noi pentru obezitate aflate în stadii avansate de testare, pe lângă medicamentele lor de succes.

ClearBridge deține acțiuni la ambele companii, potrivit datelor LSEG.

"Va fi nevoie de mai mult decât un simplu "me-too" aici. Cineva va trebui să aibă o altă perspectivă la care Lily și Novo nu ajung primele", a spus el.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel