Președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație a evidențiat diferența pe care educație ar putea să o facă în rândul șoferilor, cât și a victimelor accidentelor rutiere. Acesta a dat exemplul unei statistici și a lansat o întrebare, care ia în calcul diferențele statistice.
”Nu e diferență mare al comportamentului în trafic între italieni și noi (românii - n.r.). Există viteză excesivă, există nepăstrarea distanței în mers, există acea competiție în trafic, nu te lasă să ieși de pe o arteră secundară pentru a intra în traficul principal, cum este în Germania sau Austria, sau în țările germanice din Europa. Nu există așa ceva.
Iată că din punct de vedere al comportamentului în trafic și aș educației nu suntem foarte diferiți. Dar uitându-mă la statistica privind persoanele decedate în accidente de circulație în anul 2020 în Europa sau în Uniunea Europeană, la noi sunt 85 de persoane decedate raportat la un milion de locuitori, în Italia sunt 40.
Și-a pus cineva întrebarea, dintre decidenți, de unde este atât de mare această diferență, dacă comportamental suntem apropiați. Or fi ei cu 5%, 10%, 15% mai educați decât noi, dar nu cum mai mult. Și atunci diferența de la 85 la 40 de unde vine? O întrebare la care ar trebui să răspundă decidenții în zona politică”, a spus Cătălin Radu Codrescu, președinte al Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație.
Dezbatere pe tema problemelor din trafic
Dezbatarea ONLINE cu tema ”Haos în trafic, mii de morți pe șosele! Siguranța rutieră, problemă majoră în România”, organizată de DCMediaGroup, a avut ca teme de discuție următoarele:
➢ Cum își respectă România statutul de țară UE, în ceea ce privește siguranța rutieră (cum se aplică acordurile și cum se respectă angajamentele semnate în domeniu)
➢ Impactul haosului din trafic în turism și industrie (reducerea mobilității, creșterea costurilor de transport și a costurilor de asigurare, creșterea numărului accidentelor); impactul medical (cheltuieli în sistemul public cu tratamentul accidentelor și recuperarea victimelor, pentru tratarea afecțiunilor induse de stres și a bolilor profesionale din industria transporturilor; impactul asupra mediului (creșterea poluării)
➢ Sisteme inteligente de monitorizare și gestionare a traficului rutier, sancțiuni aplicate online, investiții în infrastructură, schimbarea legislației. Cu ce ar trebui să înceapă războiul împotriva războiului de pe șoselele din România?
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Plata pensiilor pentru luna mai. Daniel Baciu, șeful Casei de Pensii, precizări importante pentru pensionarii români
- Horoscop 24 aprilie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care-și pierde controlul. Va fi foarte greu să-ți revii!
- 5 pași pentru un somn mai bun conform oamenilor de știință
- Efectele prafului saharian asupra sănătății. Beatrice Mahler: Cine trebuie să aibă grijă să nu iasă din casă
- Ce se întâmplă cu pensiile românilor. Răsturnare de situație de la Poșta Română
- Judecătoarea din dosarul lui Vlad Pascu, autoarea unor gafe intolerabile, mută în fața presei. Tace mâlc
- Pască pufoasă fără aluat
- Sephora, gafă majoră. Compania își cere scuze după ce a jignit victimele Fenomenului Pitești / foto în articol
- Horoscop 24 aprilie 2024. Avem Lună Plină în Scorpion! Cele 4 zodii puternic afectate
- Candidatul cu șanse maxime la Capitală, după mutarea PSD - PNL. Ciuvică: Înainte, avea șanse minime
- Cum te autosabotezi fiind negativist. Psiholog: „Aoleu, dacă pățesc ceva? Nu o să fii niciodată fericit!”
- Cozi la spălătorii din cauza prafului saharian. E vreun pericol sau e doar un moft?
- E salvarea dependenților! „Am un comportament pe care vreau să-l elimin, nu pot, așa că optez la această metodă”