Dieta disociată. Meniu complet pentru 9 zile: mic dejun, prânz, cină și două gustări
Autor: Ema Apostu | Publicat pe: 31 mai 2022, 20:33
WhatsApp
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pexels (Karolina Grabowska)
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pexels (Karolina Grabowska)
Te-ai decis să ții dieta disociată? Atunci, acest plan de meniu pentru nouă zile îți va fi de folos. Iată ce ar trebui să mănânci...

ZIUA 1 – CARNE

Mic dejun: piept de pui la grătar, cu sare și condimente

Gustare: o cafea simplă

Prânz: macrou pe grătar, sărat și condimentat

Gustare: un pahar de suc natural de portocale

Cină: carne de curcan la abur

ZIUA 2 – CARNE

Mic dejun: șuncă slabă de pui sau curcan

Gustare: o cafea simplă

Prânz: pește pe grătar, condimentat

Gustare: un ceai neîndulcit

Cină: carne fiartă de vită

ZIUA 3 – CARNE

Mic dejun: pulpe de pui la abur

Gustare: o cafea simplă

Prânz: pește la cuptor cu condimente

Gustare: un pahar de suc natural de mere

Cină: fructe de mare, sau mușchi de vită la grătar

ZIUA 4 – LACTATE (degresate)

Mic dejun: brânză dulce de vaci, lapte dulce

Gustare: lapte bătut

Prânz: telemea, iaurt

Gustare: chefir

Cină: telemea, lapte bătut

ZIUA 5 – LACTATE (degresate)

Mic dejun: brânză dulce de vaci, lapte

Gustare: o cafea simplă

Prânz: telemea, chefir

Gustare: lapte bătut

Cină: telemea, iaurt

ZIUA 6 – LACTATE (degresate)

Mic dejun: lapte, brânză dulce

Gustare: telemea

Prânz: brânză dulce de vaci, iaurt

Gustare: ceai neîndulcit

Cină: kefir, telemea

ZIUA 7 – LEGUME ȘI FRUCTE (ce găsiți, după anotimp)

Mic dejun: salată de vinete, salată de roșii, ceapă, ardei, ridichii, castraveți

Gustare: piersici, căpșune, mandarine, grapefruit

Prânz: fasole verde cu ciuperci la cuptor, salată verde

Gustare: pomelo, nectarine, pepene verde, mere

Cină: conopidă cu morcovi și țelină, la cuptor

ZIUA 8 – LEGUME ȘI FRUCTE (ce găsiți, după anotimp)

Mic dejun: ciuperci pe grătar, salată de varză

Gustare: pepene galben, piersici, kiwi, și o cafea

Prânz: broccoli, morcovi și țelină la cuptor, salată de roșii, ardei, ceapă și lămâie

Gustare: mere, mandarine, vișine, mure

Cină: salată de conopidă fiartă, cu ceapă

ZIUA 9 – LEGUME ȘI FRUCTE (ce găsiți, după anotimp)

Mic dejun: salată verde cu morcov felii sau ras, ardei, ceapă, castraveți și roșii

Gustare: mere, pepene galben, portocale, piersici

Prânz: vinete la cuptor cu conopidă și broccoli

Gustare: pomelo, kiwi, mandarine, vișine, căpșune

Cină: salată de ridichii, cu țelină și ciuperci la cuptor

Sursa: retete-diete.ro

BONUS: Cori Grămescu, plan de slăbit pentru persoanele care suferă de obezitate

"În adresarea sistemică a obezității, prioritizez reducerea perimetrului taliei și creșterea nivelului de mișcare non-fitness pentru a elimina una din cauzele instalării obezității - rezistența la insulină.  Obezitatea este o afecțiune complexă, care determină modificări la nivelul trăsăturilor de personalitate, schimbă echilibrul hormonal și destabilizează metabolismul. De aceea, clienții care suferă de obezitate trebuie sprijiniți în a reconstrui, în primul rând, un sistem de autoreglare emoțională prin care să înceapă să navigheze eficient zbaterile de zi cu zi, iar pentru acest scop relația cu coachul este un vehicul esențial. 

Apoi, mișcarea zilnică și dieta echilibrată au sensul de a echilibra sistemul hormonal și, în timp, întreaga funcționare a metabolismului, câtă vreme aceste schimbări sunt urmate consecvent. Scopul final al programelor de management al greutăţii pentru tratamentul obezității este să echipeze clienții cu un set de abilitați de control flexibil al propriilor impulsuri, cu o serie de cunoștințe coerente despre nutriţie sănătoasă și noi comportamente de alinare emoțională prin care să poată naviga ani de zile alegerile constante pe care le vor avea de făcut în viața de zi cu zi. 

Când vorbim de intervenții în obezitate, planul de acțiune înseamnă prioritizarea schimbărilor constante, blânde, în alegerile de zi cu zi și întărirea încrederii în abilitatea propriei persoane de a naviga aceste alegeri pe termen lung", a explicat Cori Grămescu pe Facebook.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?