“Despacito”, cântecul cu mireasmă latină: peste 3 miliarde de vizionări pe YouTube, un record nemaiîntâlnit
Videoul cântecului verii, interpetat de Luis Fonsi şi Daddy Yankee este cel mai vizionat pe platforma Google.
Videoul cântecului verii, interpetat de Luis Fonsi şi Daddy Yankee este cel mai vizionat pe platforma Google. “O premieră” în istoria acestui site de la crearea lui în 2005, titrează presa franceză şi italiană.
Domnia melodiei See You Again se dovedeşte efemeră. Cu peste 3,56 de miliarde de vizionări, Despacito, hitul latino, a depăşit cântecul rapperului Wiz Khalifa, banda originală a filmului Fast and Furious, care înregistra numai 2.994.000 de vizionări. Dovadă a popularităţii planetare a hitului reggaeton Despacito, venit din Porto Rico.
La jumătatea lunii iulie, Despacito devenise deja cântecul cel mai ascultat din toate timpurile. Ceea ce uimeşte este rapiditatea cu care clipul a ajuns pe prima poziţie a YouTube: numai în 7 luni. “Mulţumesc tuturor pentru susţinerea melodiei încă din prima zi”, scrie pe contul său Instagram rapperul Daddy Yankee.
Lumea dansează în ritmul incitant al melodiei
Despacito, piesă latino plină de aluzii erotice, a devenit viral la puţin timp după lansarea lui în luna ianuarie. Ea şi-a mărit numărul de ascultări după ce cântăreţul pop canadian, Justin Bieber a lansat un remix, care a fost în fruntea vânzării de discuri aproape 12 săptămâni în Statele Unite. Despacito, care înseamnă “încet”, este primul cântec spaniol care atinge o asemenea rată de la Macarena în 1996.
Reggaeton, care îşi află originea în cluburile de dans jamaicane şi în hip hop, le-a permis iniţial negrilor portoricani să se exprime. Clipul a fost filmat în cartierul popular La Perla, pe insula Porto Rico, pentru care a devenit un adevărat spot turistic.
Imensul success al piesei lui Luis Fonsi şi Daddy Yankee a trezit interesul turiştilor care n-ai ezitat să călătorească în insula caraibeană şi să viziteze cartierul La Perla.
La Latin Music Awards în Watsco Center
Înaintea lansării acestui hit de reggaeton cu cuvinte explicite, stăinii nu îndrăzneau să se aventureze în acest cartier cu o reputaţie proastă, unde micile case albastre sau galbene privesc către mare. Acum, abia sosiţi, întreabă: “Despacito ?”
Locuitorii le arată atunci direcţia către stâncile devenite celebre după ce Luis Fonsi a cântat acolo sau către zidul în faţa căruia a dansat fosta Miss Univers, Zuleyka Rivera. Vizitatorii sunt încântaţi să descopere şi jucătorii de domino, strânşi în jurul meselor aşezate în stradă.
Clipul a devenit unul cult deoarece “Cuvintele-cheie sunt cultură, dans şi culoare. Am ales să filmăm într-un cartier unde puteau fi găsite toate acestea”, afirma Carlos Perez, regizorul video-ului. O învăţătoare americană, o suedeză, un marocan… dornici să înveţe cuvintele originale ale cântecului, care au fost adesea parodiate, pentru a-l cânta la karaoke, sau pentru a se fotografia de-a lungul a ceea ce broşurile turistice au început să numească Despacito coast, sunt exemple din valul de fani latino atraşi în insula portoricană.
Într-un cartier protorican viu colorat
Amploarea succesului acestei piese le-a plăcut desigur locuitorilor cartierului care, încă dinaintea hitului, încercau să readucă faima acestei părţi a vechiului San Juan, cuibărit pe înălţimile unei peninsule, între stânci şi zidurile vechiului oraş. 1.600 de persoane locuiesc în acest cartier sărac, a cărui economie se sprijină prioritar pe traficul de droguri, făcând dintr-un loc paradisiac unul eventual periculos.
De la apariţia cântecului, comunitatea s-a organizat. Şi-au făcut apariţia un brutar comunal şi doi legumicultori, iar 80.000 de dolari provenind de la donatori particulari a fost strânşi pentru renovarea caselor.
“Acum puteţi veni, nu vi se va întâmpla nimic. Nu există niciun mostru aici, nimeni nu vă va omorî sau agresa”, îndemna Yashira Gomez, preşedintele consiliului comunal, citat de Le Figaro.
În mai, la cinci luni după lansarea clipului, rezervările la hotel au crescut cu 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. Desigur, mărirea numărului de turişti s-ar putea datora şi eradicării virsului Zika, din cauza căruia Statele Unite au fost obligate să declanşeze anul trecut stare de urgenţă sanitară în Porto Rico.
“Acum sunt reunite toate elementele ca Porto Rico să devină destinaţia cea mai dorită de călătorii care vor să ajungă în Caraibe”, a declarat Jose Izquierdo, directorul Companiei de turism deţinute de guvernul portorican, convins că Despacito, care a devenit piesa preferată a preşedintelui venezuelean Nicolás Maduro, a permis insulei să-şi îmbunătăţească imaginea.
În schimb, Despacito a fost interzis, din 20 iulie, în Malaezia unde “cuvintele sulfuroase ale cântecului nu sunt potrivite pentru a fi ascultate”, potrivit ministrului malaezian al Comnicaţiilor şi Multimedia, referindu-se la aluziile cu caracter sexual. “Lasă-mă să depăşesc zona ta periculoasă, Până când vei începe să ţipi. Până când îţi vei uita chiar şi numele”. Aceste cuvinte ale hitului au făcut obiectul a numeroase plângeri în această ţară preponderent musulmană.
Cântecul ocupă însă numărul 1 în topurile din 45 de ţări. Acest imn senzual pop-reggaeton a făcut obiectul multor versiuni, vădind un rar ecou planetar.
Justin Bieber interpretând Despacito
De la versiunea chinezească până la improvizaţia lui Justin Bieber, trecând prin excelenta reluare italiană, lumea întreagă pare să-şi fi însuşit acest cântec care, odată ascultat, nu-ţi mai dispare din minte.
Cuvintele lui spun povestea unui bărbat care îşi doreşte cu ardoare iubita. Cântat în franţuzeşte, Despacito capătă o cu totul altă turnură.
2 Cellos
Dincolo însă de cluburi şi de discotecile din Ibiza, melodia lui Luis Fonsi a intrat şi în lumea muzicii clasice. Duetul de violoncelişti 2Cellos a revizitat în manieră proprie compoziţia, transformând-o într-o excelentă piesă de muzică de cameră.
Există chiar şi o versiune guarani. “Am vrut numai să creez un cântec amuzant cu acel sabor latino şi să fac oamenii să danseze”, a mărturisit Luis Fonsi. Titlul a depăşit toate speranţele sale. Fonsi a reuşit să-şi impună vocea la toate radiourile mondiale, fenomen de care n-a scăpat nici Polonia.
Cei doi solişti au cucerit lumea cu melodia lor ritmată
Agasantă, auzită de sute de ori, melodia provoacă totuşi celor care o ascultă o violentă dorinţă de a dansa.
Versiunile au ajuns şi în lumea fotbalului. Jucătorii de la Bayern München s-au filmat în vestiar cântând titlul devenit cult. Mai original încă, internauţii au decis să înlocuiască fiecare cuvânt al cântecului cu numele unui fotbalist…
Şi povestea, în mod sigur, va continua.
Pe numele real Luis Alfonso Rodríguez López-Cepero, Luis Fonsi, în vârstă de 39 de ani, şi-a început cariera în urmă cu 19 ani cu un album intitulat Commenzaré. A realizat în total 8 albume, majoritatea devenite Discuri de Aur.
Puţin cunoscut marelui public, mai ales din Europa şi din America de Nord, înaintea acestui hit, Luis Fonsi a fost remarcat la numeroase ceremonii. În 2001 a cântat în omagiul dedicat victimelor atentatului din 11 septembrie. După doi ani, a apărut la alegerea Miss Monde. Iar în 11 decembrie 2009, la Oslo, la decernarea Premiului Nobel pentru Pace Preşedintelui american Barack Obama.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News