Data publicării:

De la Logan la e-Largus. Ruşii transformă vechiul MCV românesc în prima Lada electrică

Autor: Florin Răvdan | Categorie: Stiri
WhatsApp
Facebook Dacia
Facebook Dacia

Ruşii transformă Dacia Logan MCV în primul vehicul Lada electric. 

Maşina, numită e-Largus, este încă la stadiul de prototip, dar va ajunge pe şoselele din Rusia anul viitor. Asta în condiţiile în care la uzina AvtoVAZ abia a început producţia modelului Granta, deşi fără ABS, airbag-uri şi alte dotări, scrie Promotor.

e-Largus are acest vehicul are la bază platforma B0 a grupului Renault-Dacia, lansată în 2004 și care se află și pe prima generație Dacia Duster, Nissan Kicks, Mahindra Verito Vibe și Lada Xray.

Arhitectura este în mare parte nemodificată pentru Largus electric și se zvonește că bateriile sunt instalate în interiorul podelei. Se mai speculează că va fi posibilă încărcarea rapidă prin intermediul unui port CCS.

Din păcate, Lada nu dezvăluie specificațiile tehnice ale lui e-Largus. Cu toate acestea presa rusă relatează că va fi oferit în versiuni pentru pasageri cu cinci și șapte locuri, precum și sub formă de furgonetă de marfă. Potrivit unor surse, autonomia ar putea ajunge până la 400 de kilometri. 

Sancțiunile obligă Rusia să producă mașini Lada fără airbag-uri și sisteme de frânare antiblocare

Prima mașină rusească produsă de la invadarea Ucrainei a trebuit să sacrifice siguranța, din cauza sancțiunilor, într-un „pas foarte simbolic de regres” pentru poziția Rusiei la nivel global, au spus experții.

O companie rusă de mașini blocată de sancțiunile internaționale legate de invazia Ucrainei de către Kremlin și-a reluat producția săptămâna trecută, dar producătorul a fost nevoit să elimine caracteristicile cheie de siguranță, inclusiv airbag-urile, pe cea mai recentă versiune a sedanului său popular.

Avtovaz a oprit producția mărcii sale Lada în martie și a concediat mulți dintre lucrătorii săi, deoarece nu a putut achiziționa anumite piese din cauza sancțiunilor. Dar, după decizia guvernului rus de a reduce reglementările de siguranță, liniile de asamblare au revenit la viață.

Drept urmare, mașina accesibilă pentru pasageri, cu patru uși, a companiei, Lada Granta, nu va mai dispune de airbag-uri, sisteme de frânare antiblocare, control electronic al stabilității sau încuietori de retragere de urgență pe centurile de siguranță. De asemenea, nu îndeplinește standardele de emisii din secolul 21 adoptate de mulți dintre vecinii Rusiei.

„Acesta este un pas foarte retrograd”, a declarat David Ward, președinte executiv al Programului Global de Evaluare a Autoturismelor Noi, un grup care vizează dezvoltarea standardelor de siguranță auto la nivel mondial. El a spus că este „foarte trist” și „ironic” că Rusia a anulat funcțiile de siguranță, mai ales că țara servește ca vicepreședinte al Forumului Mondial al Națiunilor Unite pentru Armonizarea Reglementărilor privind Vehiculele.

„Cum pot pretinde ei că sunt lideri în domeniul siguranței rutiere la nivel global?” Ward a spus, numind situația „un pas foarte simbolic de regres” pentru țara care a găzduit prima conferință majoră privind siguranța rutieră în 2009.

Experții în politică externă intervievați de NBC News au spus că a fost o mișcare clasică din manualul Războiului Rece de la Moscova.

Este un calcul politic dur al Kremlinului, a spus Jeffrey Edmonds, care a fost director pentru Rusia în Consiliul Național de Securitate, în administrația Obama.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel