Dezvoltarea limbajului în primii ani de viață este o etapă esențială în evoluția copilului, marcând începutul comunicării și exprimării într-un mod semnificativ. Diferențele în debutul vorbirii în rândul copiilor au stârnit interesul cercetătorilor de-a lungul timpului, aceștia dorind să înțeleagă motivele din spatele fenomenului.
Un studiu recent, condus de Elika Bergelson și echipa sa de psihologi de la Universitatea Harvard, s-a focalizat pe investigarea factorilor care influențează acest proces esențial de dezvoltare. Echipa a analizat comportamentul a 1.001 de copii cu vârste sub patru ani, într-o încercare de a descoperi noi perspective asupra acestui subiect, scrie sciencealert.com.
Rezultatele studiului au adus la lumină unele concluzii neașteptate și interesante. În primul rând, s-a constatat că există o variație semnificativă în ceea ce privește momentul începerii vorbirii între copii, unii manifestând abilități de comunicare mai devreme decât alții.
Secretul stă în interacțiunea cu adulții
Cercetătorii au descoperit că numărul de vocalize pe care le face un copil nu se corelează direct cu factori precum sexul, statutul socio-economic sau expunerea la mai multe limbi străine. În schimb, au descoperit că secretul dezvoltării timpurii a limbajului constă în calitatea interacțiunilor cu adulții.
Așadar, copiii care au avut parte de o comunicare mai bogată și mai interactivă cu părinții lor au prezentat adesea progrese mai rapide în dezvoltarea limbajului. Aceasta sugerează că nivelul și calitatea interacțiunilor sociale din primii ani de viață pot juca un rol esențial în stimularea și accelerarea procesului de gândire și formarea de raționamente logice.
Logoreea, moștenire genetică?
Pe lângă acest aspect, cercetătorii au observat că și factorii genetici și de mediu pot influența momentul apariției primelor cuvinte la copii. Anumite trăsături genetice sau predispoziții neurologice pot juca un rol în dezvoltarea timpurie a limbajului, iar influențele din mediul înconjurător precum expunerea la limbaj și interacțiunile sociale pot consolida sau contrabalansa aceste influențe genetice.
În concluzie, înțelegerea acestor mecanisme poate oferi perspective importante pentru optimizarea procesului de învățare și intervenții adecvate în sprijinul copiilor cu dificultăți în dezvoltarea limbajului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Recalcularea pensiilor: A fost semnat ordinul. Documentele pe care pensionarii le vor primi acasă
- Destinația din Grecia care câștigă tot mai mulți ”fani”. Turiștii din România nu o au în topul listei, dar este minunată!
- Mihai Leu, transferat la un spital din București. Complicații după o operație - surse
- BANCUL ZILEI: Vacanță la Roma...
- Temperaturi sub normalul perioadei și ploi. Iris Răducanu (ANM): Cantitățile de apă vor depăși 25 l/mp
- Mihai Tudose face praf stațiunea Mamaia! ”Haideţi că v-o spun eu! E un dezastru!”. Ce a pățit când a mers la o nuntă
- Dumitrel, CJ Alba, dă 3 milioane de euro pe ”futurism”, dar nu găsește 6500 pentru un monument istoric din secolul XIII
- Prezidențialele, pasate de PSD și PNL. ”Așa a vrut Klaus Iohannis. Este jucător pentru el personal”. Funcția pe care ”este clar” că ar urma să o ocupe
- Ecologie, Latină, Filosofie - disciplinele uitate ale școlii românești. Bulai: Comuniștii măcar aveau o idee clară cu educația. Azi nu există chestia asta! E un amestec de toate pentru toți
- Informația pe care ar trebui să o cunoască toți cei care locuiesc la bloc. Sau vor să locuiască!