De ce nu se fac seriale ca "Dr. House" în România. Bulai: Suntem departe. Nu avem scenariști, nu avem specializări
Data publicării:
Autor: Neagoe Narcis-Florentin
WhatsApp
Foto: Pixabay. Imagine cu rol ilustrativ
Foto: Pixabay. Imagine cu rol ilustrativ
Alfred Bulai a vorbit despre producțiile cinematografice de la noi din țară, dând exemplu un serial despre Val Vâlcu.

„La noi au fost câțiva scriitori care au știut să facă filme, iar Titus Popovici e de departe cel mai mare scenarist pe care l-a avut România vreodată, pentru că aveau fibra aceea a lumii reale și au pus-o cinematografic și au învățat să facă scenarii extraordinar de mișto.

Acum nu avem scenariști, nu avem specializări. Te uiți la filmele americane și vezi că scenariul, ideea, dialogul sunt scrise de altcineva. Unii au dialogul scris de altcineva, sunt unii care au băgat doar poantele. Noi avem impresia că e un tot, dar acolo lucrează mult”, a transmis Bulai, în emisiunea de la DC NEWS.

Serial cu Val Vâlcu

„Uite, am dat exemplu cu Dr. House, de vreo 3-4 ori numărul unu în SUA, din 8 sezoane, jumătate au fost pe primul loc. Păi stai, mă, că glumele din Dr. House nu sunt scrise de un scenarist deștept. Sunt zeci de oameni care au lucrat la serialul acesta de-a lungul timpului și care au respectat toți consemnul. Nu e vorba despre Marele Creator.

Facem un film despre Val Vâlcu, un serial de televiziune – felicitări, ca să mă urască niște colegi de-ai tăi din presă – păi accept formula. Dacă scriu un episod nu zic că Val Vâlcu e blond cu ochii albaștri că așa îmi place mie. Eu iau tot ce au scris ceilalți și construiesc exact pe formulă, e o muncă foarte tehnică și profesională, nu că vreau eu să fie altfel”, a adăugat sociologul.

E o muncă complicată, noi suntem departe de crearea unor filme captivante

„Prinzi stilul adică”, a răspuns Vâlcu. „Da. Intri în logica respectivă, trebuie să ții cont de tot ce s-a întâmplat. E o muncă complicată care sună a profesionalism. Noi (n.r., țara noastră), ca regie, încă suntem departe de un film care să te capteze. Mai e o chestiune, problema este și libertatea pe care o dai actorilor. Știința de a lucra cu actorii nu există la multe dintre aceste filme. Acest lucru înseamnă să stai de vorbă cu actorul și să vezi cum poate el să interpreteze scena, pentru că un actor mare îți va zice că nu poate să facă ceva ce nu dă bine. De ce era Ciulei mare? Ăla lucra ore în șir. Păi în «B.D.», o grămadă de replici nu sunt ale lui Ițic, sunt ale actorilor”, a conchis Alfred Bulai.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel