Data publicării:

De ce merg elevii de la şcolile de şoferi cu maşina cât mai aproape de bordură. Obiceiurile greşite deprinse din şcoală

Autor: Florin Răvdan | Categorie: Stiri
WhatsApp
Fotografie creată de Mike, de la Pexels
Fotografie creată de Mike, de la Pexels
Titi Aur, expert în conducere defensivă, a explicat pentru DC NEWS care sunt deprinderile greşite din timpul şcolii de şoferi, dar şi care este motivul pentru apariţia acestora. 

"Şcoala de şoferi are foarte multe carenţe. În primul rând, s-a desfiinţat poligonul. Manevrele în poligon îl fac pe instructor să ajute cursantul cum să stăpânească maşina, cum să meargă cu faţa, cu spatele, mai aproape sau mai departe de jaloane, de bordură. Acele manevre se fac până când instructorul consideră că viitorul şofer, cursantul, stăpâneşte maşina. Deci când va ieşi în trafic, acesta ştie ce să facă cu maşina, urmează să mai fie încadrat doar pentru a merge pe drum. 

Aproape toate şcolile fac primii paşi, însă, direct în trafic. Şi atunci instructorul este obligat să îl ţină pe cursant mai aproape de bordură, să nu se ducă pe contrasens, etc. Şi rămân cursanţii cu deprinderile astea, foarte multe greşite", a declarat Titi Aur pentru DC NEWS.

CITEŞTE ŞI Pedeapsă pentru cei care fac accidente rutiere. Școlile de conducere defensivă te ajută să nu devii ucigaș la volan

Ce ar trebui să se facă la prima oră practică. "La noi, te urcă la volan şi pleci pe stradă"

”De exemplu, unii calcă ambreiajul la fiecare frânare. Dacă mergi cu 30 km/h, e normal să calci ambreiajul şi frâna simultan, pentru că trebuie să retrogradezi în viteză mai mică, şi astfel se formează deprinderea. Se stă şi incorect la volan, etc. Sunt multe deprinderi greşite, pentru că programul şcolarizării nu este gândit bine şi din punct de vedere psihologic. 

Din punctul meu de vedere, la primul curs practic, cursantul nu ar trebui neapărat să se urce la volan. Trebuie să cunoşti maşina, bordul, să ştii ce face fiecare indicator, ce fac pedalele, frâna, acceleraţia, ambreiajul, cum se prinde centura, unde e roata de rezervă, etc, ca să ştii cu ce agregat mergi pe stradă. Abia la final, eventual, porneşti maşina să vadă instructorul dacă poţi pleca de pe loc şi alte astfel de lucruri. La noi, din păcate, asta e maşina, te urcă direct la volan şi pleci pe stradă. Mai ţine instructorul volanul, mai calcă el ambreiajul. 

După prima oră, dacă îl întrebi pe cursant ce comenzi are maşina, nu prea ştie...", a concluzionat expertul. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel