De ce mâncau chinezii fosile de dinozaur. S-a aflat abia acum
Autor: Liana Ganea
foto: Freepik
Populația chineză din vremurile vechi obișnuia să facă supă din ceea ce credeau a fi oase de dragon.

Legenda fosilelor de dragon din China are rădăcini adânci în tradițiile locale. De-a lungul timpului, sătenii din diverse regiuni ale Chinei, inclusiv provincia Henan, au găsit fosile de dinozaur și le-au interpretat ca fiind oase de dragon. În cultura tradițională chineză, dragonii sunt creaturi mitice puternice, adesea asociate cu înțelepciunea, puterea și vindecarea.

Conform legendei, dacă mâncai oase de dragon, se credea că obții diverse beneficii de sănătate și puteri vindecătoare. Oasele erau fierte în supă sau pisate în pulbere și consumate pentru a trata o gamă largă de afecțiuni, cum ar fi amețeli, crampe la picioare, probleme digestive și diverse dureri și inflamații.

Această practică se baza pe credința că oasele de dragon conțin esența și puterea creaturii mitice, oferind astfel proprietăți terapeutice.

Odată ce oamenii de știință au descoperit că aceste "oase de dragon" erau de fapt fosile de dinozaur, valoarea lor științifică a fost recunoscută și utilizată pentru cercetări paleontologice. Descoperirea a dus la o schimbare de perspectivă, de la o valoare mitologică și medicinală la una academică și istorică. Donarea de către săteni a kilogramelor de fosile a fost un gest generos care a contribuit semnificativ la înțelegerea istoriei vieții pe Pământ, relatează NBC News.