Iordan Vintilă, director general al Autorității Feroviare Române (AFER), a explicat, în cadrul dezbaterii ”Anul european al căilor ferate în România: este nevoie de Pact Național pe Transporturi Feroviare?”, la DC NEWS și DC NEWS TV, că Parlamentul European a adoptat mai multe acte legislative prin care căile ferate europene ar trebui să fie sigure, conectate și accesibile. Această legislație introduce în special noi scheme pentru autorizarea vehiculelor și un sistem unic de certificare a siguranței.
"În ritmul în care merg astăzi lucrările de investiție, de infrastructură, în cât timp aceste certificate ar acoperi întreaga rețea de transport feroviar?" l-a întrebat jurnalistul Val Vâlcu.
”Din punctul nostru de vedere, al autorității, nu putem să facem această apreciere când nu avem o programare a lucrărilor. Este clar că aceste certificate pot fi emise după terminarea lucrărilor. Este adevărat, ele încep odată cu lucrările, deci, de la faza de proiectare, se avizează documentația tehnică, dar ele vin în principiu, dacă lucrările sunt conforme, cu toate standardele, de fapt asta verifică organismul modificat la certificare, ca lucrările să fie conforme cu documentația tehnică care este avizată în baza STI-urilor existente și obligatorie pentru toate administrațiile de infrastructură din Europa. Este un proces care se derulează în pas cu modernizarea liniilor respective.”, a explicat Iordan Vintilă.
"Principalul mecanism de siguranță este reducerea vitezei"
"Acesta este cuvântul cheie - modernizarea - pentru că, privind din afară, ni se pare că principalul mecanism de siguranță este reducerea vitezei, ceea ce impactează negativ adresabilitatea, disponibilitatea publicului de a călători cu trenul.”, a intervenit Val Vâlcu.
"Este adevărat că aceste restricții de reducere a vitezei există pentru că altfel, datorită imposibilității aducerii liniei la parametrii căutați sau la parametrii funcționali, trebuia să se ia o măsură de siguranță în ideea în care circulația să se desfășoare în deplină siguranță a pasagerilor. A fost una dintre măsurile care a trebuit să fie aplicată și din cauza subfinanțării care s-a produs în timp, nu este vorba de un an sau doi. Această subfinanțare vine din urmă, chiar după anii `93, când la Calea Ferată fondurile au început să se micșoreze din ce în ce mai mult și noi nu am fost capabili să menținem infrastructura la parametrii din anii `90, nemaivorbind aici de modernizare care a început acum, este adevărat, avem așa cum am amintit chiar în momentul ăsta în proces de certificare Curtici-Sighișoara.", a declarat Iordan Vintilă.
Vezi mai multe în video:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Vremea de Florii, 1 mai şi Paşti. ANM a venit cu prognoza completă
- Horoscop 29 aprilie - 5 mai cu Mihai Voropchievici. Zodia care are parte de o furtună săptămâna următoare
- Situaţia în care mulţi şoferi se încurcă. Cine are prioritate la intrarea pe banda din mijloc pe o şosea cu trei benzi pe sens
- BANCUL ZILEI: Sughițul...
- Marina Almășan, plângere penală pentru hărțuire la locul de muncă și abuz în serviciu. Toate detaliile, într-un interviu pentru Spectacola.ro
- "Şi l-aţi omorât, în mod barbar, pe Ceauşescu". Dan Ciachir, moment de calmitate și ropote de aplauze: "A fost condamnat după propriul său Cod penal"
- Burduja a rupt gura târgului. Cum a venit să-și depună candidatura pentru Primăria Capitalei (FOTO+VIDEO)
- Adrian Elicopter de Luptă, student la Academia de Poliție, după scandalul cu bătaia: Mi-am riscat poziția de student / Toți care mă acuză de violență fizică să nu uite că totul a început la Nuba
- "Make Europe Great Again (MEGA)", prima zi. Declaraţii împotriva Ursulei von der Leyen şi un avertisment. "Anul răspântiilor"
- Reţetă pentru o catastrofă. Vânătoarea de ouă de lângă Bacău se putea termina tragic