De Ce ar trebui să ţină seama politicienii de reţelele sociale şi New Media
Data publicării:
Autor: DCNews Team
WhatsApp

Potrivit Serviciului de monitorizare a paginilor de Facebook în Romania - Facebrands.ro, la 30 aprilie 2011, numărul utlizatorilor de Facebook a ajuns la 3.247.280 utilizatori. Adică 15.13% din populatie, însemnând 44,5% din cei care folosesc Internetul la noi.

Facebrands.ro lămureşte că cei mai mulţi dintre utilizatori de Facebook - 65% - sunt tineri, cu vârste între 18 şi 34 de ani. În apropierea alegerilor din 2012, Facebook este o platformă care nu mai poate fi ignorată de către politicieni.

Pe Facebrands.ro, din 63 de pagini înscrie pe categoria “Politica”, preşedintele PNL Crin Antonescu este astăzi pe locul doi cu 17.924 fani. Numărul mare de fani se explică prin obiceiurile de consum şi de timp liber ale electoratului liberal: un electorat angajat în servicii, din clasa de mijloc în construcşie, uneori angajaţi în mari corporaţii, tineri dinamici, cu rate la bancă şi carieră de succes.

Cine ar conduce România dacă s-ar vota doar pe Facebook. Clasamentul politicienilor, după like-uri și prieteni

Cel mai bine pe Facebook stă astăzi pagina candidatului prezidenţial al Partidului Verde, Remus Cernea cu 28.890 de fani. În campania din 2009, candidatul verzilor a reuşit să se remarce online şi ajungă în câteva săptămâni la 5700 de suporteri. În lunile octombrie şi noiembrie 2009 a fost foarte activ şi a avut pe FB 58 de postări. În lipsă de spaţiu de emisie plătit pe televiziune, echipa de comunicare a lui Cernea a folosit din plin internetul gratuit. Fostul candidat al Partidului Verde a admis în repetate rânduri că a derulat o campanie online din cauza lipsei de bani. Candidat atipic, Cernea a atras de partea sa tinerii din online, mulţi dintre ei fără drept de vot sau destul de dezinteresaţi de politică. Creând în jurul său o comunitate anti-sistem, fanii lui Cernea de FB sunt tineri care nu participă politic, care defulează pe reţele de socializare şi care sunt greu de urnit la vot.

Elena Udrea este pe loc 3 cu 14.960 de fani pe Facebook. Elena Udrea derulează o campanie online destul de coerentă pe reţele de socializare şi pe blogul personal. Ministrul Turismului reuşeşte să impună mesajele din precampanie atât pe agenda media online cât şi pe cea tradiţională construindu-şi un profil de candidat cu şanse la Primăria Capitalei din partea PDL.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel