Deşi nu au comunicat nimic legat de marca Dacia, nici la nivel global sau în România sau Franţa, în cadrul prezentării logoul constructorului apare alături de cel al Renault, Nissan dar şi Alpine - brandul sport al Renault - pentru prezentarea viitoarei platforme. Aceasta va permite începând cu anul 2024 reducerea cu 30% a costurilor iar din 2026 va reprezenta producţia a peste 250.000 de maşini anual din cele patru mărci.
Miza o reprezintă nouă platformă tehnică CMF-BEV a Alianţei care se va regăsi la modele precum viitorul Renault R5, care va înlocui actualul ZOE sau următorul Nissan Micra. Aceasta este şi cea mai competitivă din punctul de vedere al grupului, deoarece va avea o autonomie de circa 400 km şi va reduce costurile cu peste 30% faţă de actualul Renault ZOE.
Actuala Dacia Spring este realizată pe platforma CMF-AEV care nu este decât un Renault Kwid electrizat, o maşină dezvoltată în Franţa şi proiectată pentru ţări emergente, produsă în China de o terţă companie şi „adaptată“ la piaţa europeană. Chiar şi aşa, a urcat în topul celor mai bine vândute maşini electrice din Europa datorită preţului de sub 20.000 de euro, înainte de bonusuri, scrie Mediafax.
Dacia Spring, desemnată "cel mai accesibil vehicul din Europa"
Dacia Spring a fost desemnată cel mai accesibil vehicul din Europa de către cei de la Autobest.
Juriul a fost compus din 32 de ziariști din Europa, care au desemnat modelul Spring ca fiind cel mai bun și accesibil vehicul de pe Bătrânul Continent.
„Suntem foarte mândri că am câştigat premiul AUTOBEST 2022, un trofeu ce fonfirmă hotărârea Dacia de a oferi clienţilor ceea ce este cu adevărat util pentru ei. Simplu în utilizare şi accesibil, Spring este perfect adaptat epocii pe care o trăim”, a declarat Denis Le Vot, CEO Dacia & LADA, pentru Adevarul.ro.
Cu toate astea, constructorul auto francez Renault a primit o lovitură dură, după ce European New Car Assessment Programme (NCAP) a atribuit un rating zero modelului Renault Zoe, iar Dacia Spring a primit o singură stea, după noul protocol de testare care a devenit standard pentru Europa, transmite Reuters.
"Renault era odată sinonim cu siguranţa. Însă, aceste rezultate dezamăgitoare pentru Zoe şi Dacia Spring arată că acum siguranţa a devenit o victimă colaterală în tranziţia grupului spre automobilele electrice", a declarat secretarul general de la Euro NCAP, Michiel van Ratingen. VEZI MAI MULTE AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Când începe explorarea Cartofului de Aur, cel mai "scump" asteroid din spațiu, estimat la 10.000 de cvadrilioane de dolari. NASA a făcut anunțul
- Semafoarele care educă șoferii. Titi Aur: Spania are de foarte mult timp introdus acest sistem. E demonstrat 100% că sunt utile / video
- Adrian Negrescu: Va fi primul Paște fără miel pentru majoritatea românilor, în condițiile în care prețul cărnii a atins un nivel fără precedent în ultimii 30 de ani
- A murit Naomy, cea mai controversată vedetă a anilor 2000
- Weekendul 19-21 aprilie, marcat de un eveniment nemaiîntâlnit din 1941 încoace. Daniela Simulescu: Nu ne plictisim deloc zilele ce urmează!
- Chirieac, după riposta Israelului asupra Iranului: S-ar putea să încheiem această pagină neagră din istoria Orientului Mijlociu
- Paradox cu judecătoarea care nu știa că Sebi a murit. Motivul pentru care a făcut „gogonate“ în sala de judecată / video
- Prima luptă între un pilot uman și un avion controlat de inteligența artificială: Un "moment de transformare în istoria aerospațială"
- Au început să apară supermarketuri low-cost. Locuitorii se declară încântați de prețurile mult mai mici ale produselor
- Klaus Iohannis, în Republica Coreea. E prima țară din regiunea Asia-Pacific cu care România a ridicat relațiile la nivel de Parteneriat Strategic, semnat în 2008