Dacia va concura la raliul Paris-Dakar. Multiplul campion Sebastien Loeb va fi pilotul unei mașini, care va utiliza combustibili sintetici produşi de gigantul saudit Aramco
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Andrei Itu
WhatsApp
Sursă foto: Pexels
Sursă foto: Pexels
Dacia a anunţat luni că va participa, în calitate de constructor, la ediţia din 2025 a raliului Paris-Dakar cu un prototip care va funcţiona pe bază de combustibili sintetici produşi de gigantul saudit Aramco. La volanul mașinii va fi multiplul campion la raliu Sebastien Loeb, transmit Reuters şi AFP. 

Sebastien Loeb şi pilotul spaniol Cristina Gutierrez Herrero vor începe să concureze pentru Dacia în 2024, în fazele de teste pentru raliul Maroc. Cele două prototipuri, care vor fi pregătite de echipa ProDrive, ar urma să fie dezvăluite la începutul lui 2024. Cu Dacia, 'planul este de a participa la campionatul de raliu 2025-2026, este important pentru a progresa', a precizat Sebastien Loeb, 49 de ani.

'Este mentorul meu. Ne înţelegem foarte bine, acest lucru este important pentru a dezvolta maşina', a spus şi Cristina Gutiérrez, 31 de ani, care a devenit prima femeie pilot din Spania care a terminat raliul Dakar în 2017. Dacia, care înregistrează vânzări foarte bune cu automobilele sale cu preţuri atractive, vrea să îşi promoveze noua sa identitate 'offroad' pe pistele din Dakar.

Dacia va lansa un SUV denumit Bigster

În paralel, marca românească va lansa un SUV mai mare şi mai elegant decât actualul Duster, denumit Bigster, gândit special pentru a seduce clientela mai înstărită din Germania sau Marea Britanie. Dacia va avea mijloacele necesare în cursa Paris-Dakar şi 'nu vrea să termine pe locul cinci sau şase', a subliniat directorul de la Dacia, Denis Le Vot, cu prilejul unei conferinţe de presă organizate la Saint-Denis, în apropiere de Paris. Grupul auto francez Renault (proprietarul Dacia), gigantul saudit Aramco şi constructorul auto chinez Geely şi-au unit forţele într-o companie care va produce motoare cu combustie internă precum şi motoare hibride.

Această divizie a fost separată de grupul Renault pe măsură ce grupul francez se concentrează pe tranziţia la vehiculele electrice. Combustibilii sintetici pe care Dacia îi va utiliza sunt realizaţi prin combinarea hidrogenului produs pe bază de energie regenerabilă cu CO2 captat, rezultatul fiind un combustibil cu un nivel redus de carbon, a precizat Dacia. 'Dakar este prin natura sa un laborator de tehnologie. El devine şi un laborator pentru mobilitatea cu emisii reduse de carbon. Nu ne-am fi dus la Dakar fără combustibil sintetic', a declarat Denis Le Vot.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. În primele trei luni ale acestui an, grupul Renault a înregistrat venituri totale de 11,5 miliarde de euro, în creştere cu 29,9% comparativ cu perioada similară a anului trecut, în condiţiile în care a livrat 535.000 de automobile, în urcare cu 14,1% în ritm anual, după patru ani consecutivi de scădere. În cazul mărcii Dacia, vânzările au crescut cu 41%, până la aproape 150.000 de unităţi în Europa, graţie noii identităţi a brandului, scrie Agerpres.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel