Dacia Spring, doar o stea la testele EuroNCap. Titi Aur: Când iei o maşină ieftină, îţi asumi nişte riscuri/ Problemă în România. "Ne ducem la service-ul din colţ, avem un băiat"
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Facebook Dacia
Facebook Dacia
Dacia Spring, unul dintre cele mai apreciate vehicule electrice din România, a obţinut doar o stea la testele de siguranţă EuroNCap.

Concret, modelul electric a înregistrat un scor de 49% la protecţia pasagerilor adulţi, respectiv 56% la protecţia pasagerilor minori, în timp ce sistemele de siguranţă au fost notate cu 32%. 

"Asta înseamnă că dacă iei o maşină ieftină, nu ai cum să ai neapărat calitate. Ieftin şi bun nu există, nu doar în domeniul auto, ci în orice domeniu. Atunci când iei o maşină ieftină, îţi asumi nişte riscuri. Modelul Dacia, în general, a fost gândit ca maşină populară, care să poată fi folosită de cât mai mulţi oameni. Şi astfel, s-a făcut acest compromis, pentru încadrarea în preţ. 

Dacă asta se spune la EuroNCap, asta e. E bine ca cel care cumpără maşina să fie bine informat şi să îşi asume şi riscurile. Din punctul meu de vedere, Dacia Duster, Dacia Logan, sunt maşini excepţionale. Raportul calitate-preţ este extraordinar. Am maşini de genul ăsta, folosim, sunt foarte bune, eficiente. Dar nu poţi compara o maşină de 10.000 de euro cu una de 100.000 euro. Nu mă refer la puterea motorului, ci la toate sistemele. 

De asta eu spun că este important să ştii la ce să te uiţi când cumperi o maşină. Te uiţi la cât consumă, cât costă, ce putere are, dar şi la sistemele de siguranţă. Şi acestea din urmă sunt scumpe, nu au cum să coste puţin. 

Deci vorbim de o maşină ieftină, destinată deplasării în oraş, nu în zonele riscante din punct de vedere al siguranţei", a explicat Titi Aur. 

Problemă în România. "Ne ducem la service-ul din colţ, avem un băiat"

"Sistemele de siguranţă încep cu caroseria. Caroseria e gândită să te protejeze, ceea ce înseamnă că la impact ea absoarbe şocul, dar şi rezistă ca să nu te strivească. O caroserie bună nu e una din oţel, ca un tanc, pentru că atunci şocul în interior ar fi foarte mare. Dar nici fragilă nu e bine. O caroserie este gândită să lucreze bine în momentul unui impact. Dacă impactul este din faţă, atunci motorul şi cutia se rup, unul pleacă în stânga, unul în dreapta, şi practic până când ajunge stâlpul, copacul, ce ai lovit, la şofer, eşti protejat. Totul e gândit în aşa fel încât să amortizeze impactul, dar şi să te protejeze. O caroserie bună costă mult!

În România se repară caroseriile incorect. Sunt sudate praguri, stâlpi, lonjeroane, etc. Se acceptă în România ca service-urile să funcţioneze cu autorizaţie, dar nu li se cere să aibă aparate de sudură pentru tipuri specifice de caroserie. Caroseriile pot fi din oţel, aluminiu, plastic, kevlar sau din toate cele trei deja menţionate. Sunt tot felul de prinderi. Prinderea şi sudura trebuie făcută cu aparatul care trebuie şi cu omul calificat. Dar noi ne ducem la service-ul din colţ, unde avem un băiat care ne face maşina perfect. 

Ba mai mult, din două maşini se face una. De cele mai multe ori, nu se repară corect", a avertizat Titi Aur. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel