"Marca românească şi-a dublat practic vânzările în decurs de numai şapte ani. Astfel, pragul de 350.000 de unităţi a fost depăşit în anul 2012, cel de 400.000 - în 2013, cel de 500.000 - în 2014, iar cel de 600.000 - în 2017", precizează reprezentanţii producătorului auto. Vânzările Dacia pe pieţele externe au crescut cu 5,5%, ajungând la peste 646.000 unităţi. Una din cele mai importante performanţe a fost înregistrată în Europa, regiune unde Dacia a comercializat în 2018 peste 511.000 de vehicule astfel încât constructorul român a urcat pe poziţia a 14-a în clasamentul celor mai vândute mărci de pe continent, cu o cotă de piaţă de 2,9%, în creştere cu 0,27 puncte procentuale faţă de anul precedent.
Recorduri istorice de vânzări au fost înregistrate în Franţa, Italia, Spania, Polonia şi Belgia, în timp ce în Germania, Dacia a ajuns la un nivel apropiat de recordul din 2009. În Maroc au fost vândute aproape 50.000 de vehicule. Pe piaţa internă, 54.593 de clienţi români au optat pentru un vehicul din gama constructorului de la Mioveni (cu 26,2% mai mulţi faţă de anul precedent). Potrivit estimărilor, Dacia şi-a majorat cota de piaţă la peste 30% din vânzările de vehicule noi din România.
În 2018, Dacia a realizat cea mai bună performanţă comercială în România din ultimii zece ani
"Toate modelele gamei au înregistrat vânzări în creştere. În plus, fiecare model Dacia s-a situat, şi în 2018, în postura de lider în segmentul său de piaţă respectiv. Noul Duster s-a impus ca un adevărat motor de creştere al mărcii încă din primul an complet de comercializare, depăşind, cu 13.179 de unităţi vândute, cea mai bună performanţă atinsă vreodată în România de predecesorul său. Majoritatea clienţilor au optat pentru versiunile cele mai accesorizate, varianta 4x4 reprezentând 77% din totalul vânzărilor", se precizează în comunicatul citat.
La rândul său, Logan berlină a încheiat anul 2018 cu 21.176 de unităţi vândute în România, ceea ce echivalează cu aproape 39% din totalul vehiculelor Dacia livrate pe piaţa internă. Sandero a rămas şi în 2018 liderul segmentului B-Hatch din România, cu vânzări cifrate la 10.218 unităţi. Rezultate bune au fost înregistrate şi de modelele Logan MCV (3.779 unităţi), Dokker (2.227 unităţi) şi Lodgy (1.061 unităţi), care rămân lidere de piaţă în segmentele respective, se mai arată în comunicatul Dacia. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Medeea Marinescu își explică lipsa de reacție publică după ce Florin Piersic a fost internat de urgență
- BANCUL ZILEI: Secretul ascuns al limbii române
- Medicul Alin Popescu, despre un aliment de pe masa de Paște: Preparat așa... e nenorocire completă / Asta e o regulă pe care mulţi nu o respectă, din păcate
- Tragedia din Vinerea Mare care a făcut înconjurul lumii. Peste 100 de români, majoritatea copii, au ars de vii în biserică
- Mircea Diaconu: E un fenomen, pe care nu-l sesizează aproape nimeni, care se petrece în România. Sunt vizați tinerii educați, IT-iștii, modernitatea țării
- Vasile Bănescu explică: De ce slujba de Înviere nu are loc în biserică. Când începe și când se termină sfânta slujbă a Paștelui
- Miracolul Luminii Sfinte? Ce știm despre aprinderea ei: Un arab și un turc verifică înainte Sfântul Mormânt
- Mioara Roman îi trimite semne Oanei Roman, din lumea de dincolo, chiar în Săptămâna Mare / foto în articol
- Preotul Paul Iulius Negoiță, despre cea mai importantă tradiție de Înviere. Puțini mai respectă de Paște această regulă foarte veche, dar extrem de valoroasă
- Incendiu puternic lângă Mănăstirea Voroneț / Update: Există riscul ca focul să se extindă / foto în articol