Cutia de viteze cu dublu ambreiaj - ce este şi cum funcţionează
Multe modele din grupul Volkswagen au început să folosească cutii de viteze cu dublu ambreiaj. Ce sunt, însă, acestea?
În trecutul nu foarte îndepărtat, cei care cumpărau o mașină aveau două opțiuni pentru cutia de viteze: manuală sau automată, iar prin cutie automată se înțelegea tipul clasic, cu convertizor de cuplu. Astăzi, există multe alte tipuri de cutii de viteze automate. Printre cele mai simple sunt cele cu variație continuă (CVT) și cele robotizate (care sunt în esență cutii manuale acționate robotizat, prin intermediul unui actuator).
În categoria celor mai complexe, pe lângă cele cu convertizor de cuplu le putem considera și pe cele cu dublu ambreiaj, sau DSG cum mai sunt cunoscute (Direkt Schalt Getriebe – cutie cu schimbare directă a treptelor), scrie promotor.ro.
Diferenţa faţă de o cutie tradiţională
Mulți se întreabă care este mai bună dintre cele două și care sunt diferențele principale. O cutie de viteze cu dublu ambreiaj integrează, practic, două cutii de viteze, conectate la motor prin două axe de transmisie. În afară de două cutii de viteze există și două ambreiaje, care, ca și cutiile de viteze, sunt operate hidraulic de un sistem mecatronic – o combinație de sisteme mecanice și electronice.
La o cutie automată clasică, cuplul motor ajunge la cutie prin intermediul unui convertizor de cuplu, care îndeplinește, în principiu, rolul unui ambreiaj de la cutiile manuale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News