Poliția Română, prin cooperarea dintre Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității și Direcția Rutieră, a realizat Buletinul Siguranței Rutiere, un document de 100 de pagini în care este prezentată situația din România când vine vorba de siguranța rutieră. În începutul documentului, dar și în materialele de presă, situația pare una îmbunătățită de la an la an, însă adevărul ar fi departe de ceea ce se prezintă în raport, explică expertul în conducere defensivă Titi Aur pentru DC News.
„Raportul este veridic în mare parte, dar avem o cosmetizare care a apărut de câțiva ani. Cosmetizarea aceasta este gândită de niște oameni inteligenți. O directivă europeană a fost o oportunitate să fie modificat criteriul prin care se declară un rănit grav. În cazul deceselor, se vede că linia rămâne realistă, aici nu se pot face modificări.
Dar în cazul răniților grav, dacă înainte criteriul era legat dacă nu mă înșel de undeva la 60 de zile de spitalizare sau imobilizare, acum este diferit. Evidențiez printr-o extremă: de acum se presupune că ești rănit grav doar dacă rămâi în stare vegetativă. Păi de la 8.000 pe an ajungi la 10 pe an doar schimbând criteriul. E doar un exemplu, fiindcă în prezent se spune că numărul accidentelor grave a scăzut cu 40%. Păi e o minune, nici Japonia, nicio țară nu a reușit peste noapte să scadă cu 40% numărul accidentelor grave. S-a făcut din pix”, a transmis Titi Aur la DC Conducem.
Cum a fost realizată cosmetizarea
„În anul 2022, pe drumurile publice din România s-au produs 4.715 accidente rutiere grave, evenimente rutiere care au cauzat decesul a 1.633 de persoane, rănirea gravă a 3.695 de persoane și rănirea ușoară a altor 2.076 de persoane”, se arată în primele pagini ale documentului. Se observă că lipsește cu desăvârșire numărul total de accidente cu răiniți ușor.
„Șmecheria, ca să o numesc așa, este ruperea răniților grav în două categorii. Noi avem în jur de 30.000 de răniți ușor într-un an. Următorul pas a fost ruperea în două în statistică a acestui număr. Au pus 2.000 de răniți ușor rezultați din accidentele grave într-o rubrică, iar pe altă pagină, mult mai jos, au pus toți răniții ușor. Atunci cel care citește și nu înțelege substratul înghite gălușca. Se uită și vede că cifrele au scăzut, dar nu mai analizează de ce au scăzut.
Sunt niște oameni inteligenți care gândesc această cosmetizare, o fac ca să zică șeful, să zică instituția că situația e bine. Când te uiți în clasamentul adevărului, accidentele în general sunt mai multe. Numărul de morți este mai mic fiindcă au crescut măsurile de intervenție și avem mașini mai sigure. Răniții grav sunt mai puțini fiindcă au fost schimbați din pix, răniții ușor sunt mai mulți, dar nu scrie decât jos în raport. Așa că în loc să folosim mințile inteligente la a face ceva real, ne gândim doar cum să cosmetizăm informația”, a conchis Titi Aur.
Pe pagina a 37-a a documentului de 100 de pagini primim și statistica importantă despre care vorbește Titi Aur: „De asemenea, cele 23.295 de accidente ușoare înregistrate au avut printre consecințe rănirea ușoară a 28.814 persoane. (...) Analizând evoluția față de anul precedent (...) se remarcă o creștere a numărului total de accidente rutiere. Această evoluție este determinată de dinamica accidentelor ușoare, în anul 2022 având loc cu 1.405 mai multe accidente ușoare, ceea ce înseamnă o creștere cu 6,41%”.
*Raportul nu a fost încărcat în galeria articolului din cauza mărimii de 164 MB.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Semnalul dat de BNR privind economia. Adrian Negrescu: Ce urmează pentru România
- Marea reorganizare din Ministerul Muncii: Sunt mai puțini cu... 7 angajați!
- Plăcintă de mere cu aluat turnat, ca-n Ardeal. Rețeta din moși strămoși
- Infracțiuni economico-financiare, cu prejudicii foarte mari, în care sunt angrenate persoane din funcții publice, din administrația locală, dar și afaceriști. Cms. Neagu Claudiu vine cu dezvăluiri
- Hellvig: În urmă cu 25 de ani era un om normal și nimic nu îl recomanda pentru vreo funcție. Dacă ar fi să recomand un model de urmat, el e unul dintre numele care îmi vine în minte
- Autostrada București - Alexandria. ”Astăzi e nenorocire, cozi kilometrice, mai ales în weekend”. Gâdea și Catana dau asigurări: Se va face. Vă spun două motive
- Județul care a devenit un șantier în ultimii 4 ani. Claudiu Catana: Se lucrează la drumuri, la poduri și la port / video
- Tânărul cu barbă din această fotografie restaurată a avut, la un moment dat, toată România la picioare. L-a sfidat până și pe Regele Carol 1
- Ai avut telefon fix în trecut? Ești bun de plată azi! Avocatul Bărbuceanu îți spune ce să faci în astfel de situații
- Solicitarea CPI de arestare a lui Netanyahu este șocantă, subliniază Chirieac. ”Este pentru prima dată când amestecă victimele cu agresorii”
- Cum sunt prinse firmele cu administrator fictiv, numit și „om de paie”. Comisar: Întotdeauna identificăm adevăratul șef, aceștia nu scapă
- Lupta dependenților, de două ori mai grea într-un cuplu în care ambii consumă. Psiholog: Partenerul poate fi un obstacol în calea recuperării
- România o ia pe urmele Greciei. Negrescu: Cheltuielile statului, cu 28% mai mari în 2024, în țara codașă la colectarea TVA