Data publicării:

Cum sunt cheltuiți banii din PNRR, sume mari în infrastructură. Răzvan Cuc a vorbit despre investiții

Autor: Rodica Mitu | Categorie: Politica
WhatsApp

Senatorul PSD Răzvan Cuc, ministru al Transporturilor în guvernarea social-democrată, a vorbit despre banii din PNRR pentru investițiile în infrastructură.

„În 2023, putem să ne uităm la modul în care au fost cheltuiți banii din PNRR și, dacă undeva sunt bani care nu au fost cheltuiți, ei pot fi redistribuiți în interior”, a declarat Florin Cîțu, președintele PNL, recent, în cadrul unui interviu acordat DCNews.

„Dacă vorbim pe proiecte de infrastructură și nu de proiecte din alte domenii, nu cred că 2023 este un an concludent, pentru că investițiile în infrastructura de transport, ca să înceapă și să se finalizeze, probabil că o să vedem banii și în al doilea, al treilea an de PNRR, atunci o să înceapă sumele mari pe infrastructura rutieră, feroviară și așa mai departe. Este prematur să avansăm de acum care an va fi, că va fi 2023 sau 2024”, a spus Răzvan Cuc, vineri, în exclusivitate pentru DCNews.

„Eu nu aș da termene de genul acesta, ci aș lăsa proiectele să se deruleze. În alte domenii, este posibil să se vadă, nu-l contrazic”, a spus Răzvan Cuc.

Citește și: Soluţii la aglomeraţia de pe DN1, Valea Prahovei. Răzvan Cuc: Foarte bune, dar cu o condiţie

Într-o altă declarație pentru DCNews, Răzvan Cuc a vorbit despre variantele alternative care ar putea fi implementate pentru decongestionarea traficului de pe Valea Prahovei, până în momentul în care vom avea autostradă de la Ploieşti la Braşov.

„Cred că orice soluţie este binevenită, cu condiţia să se apuce de treabă, să lucreze la ceva. Pentru că se discută tot felul de scenarii, nenumărate proiecte, dar nu se începe execuţia la niciunul. Am mai spus asta şi repet: îmi amintesc că, atunci când am lansat Piteşti-Craiova, în anul 2017, ambele patru tronsoane, aşa zişii experţi, unii dintre ei din companii, mi-au spus că trebuie mai întâi revizuit Studiul de Fezabilitate. Şi am spus: nu, lansăm proiectare şi execuţie, nu mai stăm să băgăm banii în hârtii. Aici e vorba de asumarea celui care conduce ministerul şi trebuie să şi stăpânească domeniul.

Credeţi-mă că avem variante de trasee şi studii de fezabilitate să umplem România cu autostrăzi, iar unele dintre ele au şi acordurile de mediu. Că, de fapt, care este problema? Ce am făcut eu poate să facă oricine. În momentul în care ai o documentaţie matură, adică ai Studiul de Fezabilitate şi ai şi avizele obţinute, poţi să dai drumul la proiectare şi execuţie. 

În concluzie, orice soluţie este bună. Dar, dacă se modifică ceva la o documentaţie - ca să înţeleagă românii - se modifică preţurile, componenta economică, nu se modifică relieful prin zonele pe unde este proiectat să treacă drumul respectiv. Se modifică preţul la materiale, la forţa de muncă. Dar acestea se pot face foarte simplu: ai nişte normative, le aduci în parametri şi lansezi licitaţia”, a explicat senatorul social-democrat.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel