Data publicării:

Cum se îmbină inteligența artificială și științele neuronale pentru crearea parfumurilor

Autor: Neagoe Narcis-Florentin | Categorie: Stiri
WhatsApp
Foto: Pxhere. Imagine cu rol ilustrativ
Foto: Pxhere. Imagine cu rol ilustrativ

Parfumierii folosesc tot mai multe tehnologii de ultimă generație pentru a crea esențe tot mai atrăgătoare.

Parfumierii moderni nu se mai bazează doar pe nasul lor pentru a crea arome care să ne atragă, ci apelează la inteligența artificială, conform The Guardian.

Pot fi concepute parfumuri care să stimuleze reacții emoționale folosind ingrediente numite neuroarome – mirosuri care au fost demonstrate prin măsurători biometrice că provoacă diferite sentimente pozitive, cum ar fi calmul, euforia sau somnolența.

E greu să-ți imaginezi un miros

 

Hugo Ferreira, cercetător la Institutul de Biofizică și Inginerie Biomedicală din Lisabona, studiază activitatea și răspunsul creierului la parfumuri pentru a construi o bază de date de neuroarome. El spune că simțul mirosului este fascinant. „Cu vederea și auzul, îți poți imagina chipul unei persoane dragi sau melodia preferată. E greu să îți imaginezi un miros, deși [acesta] poate declanșa un val de emoții și amintiri.”

Ferreira explică acest lucru prin structura sistemului olfactiv. Semnalele de la receptori sunt trimise prin bulb olfactiv către diferite zone ale creierului care controlează totul, de la memorie sau sete până la reacții de stres. „Olfacția este cel mai divers simț, cu mulți receptori diferiți. Se estimează că există aproximativ 400 de familii diferite de gene olfactive. Printre altele, aceste conexiuni variate pot explica cum putem „mirosi frica” sau „mirosul victoriei”.

Brandurile, investiții majore în tehnologia neuroaromelor

 

Multe branduri de frumusețe au investit în cercetarea și tehnologia neuroaromelor, deoarece posibilitatea de a crea parfumuri care să le facă pe consumatori să se simtă bine este evident mare. L’Oréal s-a asociat cu compania de neurotehnologie Emotiv pentru a crea o „experiență” de alegere a parfumului.

În 2023, clienții anumitor magazine Yves Saint Laurent din întreaga lume au folosit o cască pentru a crea un electroencefalogram – EEG – pentru a descoperi ce arome le plac. Rezultatele până acum arată că 95% dintre clienții care au folosit cască au găsit parfumul potrivit. Compania de modă și parfumuri Puig spune că a luat 45 de milioane de citiri ale creierului de la bărbați cu vârste între 18-35 de ani pentru a perfecționa colonia Phantom by Paco Rabanne, adăugând lavandă și lămâie la formula ca rezultat al cercetării sale. Givenchy Irresistible eau de parfum – ultima versiune a gamei Very Irresistible care este un bestseller de 20 de ani – include un extract de trandafir numit „anti-morose”, ales după cercetarea biometrică.

Parfumurile științifice nu sunt pentru toată lumea. Prezentatoarea și scriitoarea despre parfumuri Katie Puckrik spune că ar vrea să își „creeze propriul parfum la fel cum ar zdrobi strugurii pentru propriul vin”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel