Data publicării:

Cum poți să fi furat cu cardul. Vezi motivarea băncii implicate

Autor: DCNews Team
WhatsApp

Alegeri prezidentiale 2024

Un român a trecut printr-o experiență nedorită la începutul acestui an. Acesta a cumpărat un articol din magazinul  Peek & Cloppenburg pe care l-a plătit cu cardul. După câteva zile a constatat că din contul său a dispărut o sumă mai mare decât pentru care a făcut operațiunea. Motivul a fost că produsul pentru pe care l-a plătit, cu câteva zile înainte, nu era, de fapt, la reducere, cum se specifica pe etichetă și conform bonului pe care l-a primit la ieșire, Banca Comercială Română, cea care a permis tranzacția fără aprobarea clientului sau fără ca el să știe de ea, venind  cu o explicație greu de înțeles: o eroare de arbitraj.

 Sebastian Jacotă este  un client al magazinului Peek&Cloppenburg din mall Băneasa. Acesta  a descoperit că respectiva companie i-a luat mai mulți bani din cont, după ce plătise deja cu cardul un produs achiziționat înainte de Crăciun. Mai precis, la opt zile de la cumpărarea produsului cu pricina, i-au fost returnați în contul BCR banii pe care acesta i-a plătit cu cardul în incinta magazinului și a fost taxat cu o sumă mai mare. Totul, fără ca el să știe, după cum  relatează B365.ro.

Bărbatul a făcut o reclamație la bancă, prin care a cerut să i se explice motivul pentru care a avut loc tranzacția- având în vedere că reprezentanții magazinului i-au dat mai multe explicații, printre care și una în care menționau că banca le-a permis să-i ia suma cu pricina, deoarece i-au trimis acesteia fotografii cu eticheta produsului achiziționat de el, întrucât nu era, de fapt, la reducere, după cum i s-a spus în magazin, în momentul în care a achiziționat produsul și după cum se specifica pe eticheta acestuia.

 La reclamația înaintată i s-a răspuns că situația semnalată de el are la bază "o eroare regretabilă de arbitraj a tranzacției", banca adăugând că "situația a fost clarificată după efectuarea operațiunii de remediere cash-back din data de 8.1.2014". BCR și-a cerut scuze și a ținut să sublinieze faptul că, în perioada în care el a colaborat cu compania, acest tip de incident nu a mai existat.

Avocații contactați de B365.ro au spus că la mijloc se află o ilegalitate. "Cele întâmplate par a se încadra într-o infracțiune, mai exact, în categoria infracțiuni contra confidențialității și integrității datelor și sistemelor informatice, art. 42 alin. 3 din Legea 161/2003, infracțiune care este de competenta DIICOT-ului. Magazinul nu trebuia să aibă posibilitatea de a retrage banii, iar banca nu trebuia să-i dea voie firmei respective să retragă banii din cont după atâta timp, fără acordul titularului. Este posibil ca cei de la firma respectivă să fi avut un cititor de carduri, care să fi citit mai mult decat trebuia și banca să nu-și fi dat seama că nu exista acest acord, dar, din ceea ce mi-ați explicat, banca ar fi avut cunoștință de acest lucru. Oricum, este o mare problema legată de securitatea contului, securitate pe care banca a încălcat-o," a declarat Dora Popescu, membră a unei Case de Avocatură.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel