„Cum învață copiii și adulții”. Specialiști, sub coordonarea Georgetei Pânișoară, informații importante
Un grup de cadre didactice universitare/ specialiști în domeniul psihopedagogiei, sub coordonarea Georgetei Pânișoară, a scris „Psihologia învățării. Cum învață copiii și adulții?”.
Învățarea ne însoțește de la naștere pînă la sfîrșitul vieții, fie că ne dorim sau nu acest lucru, fie că suntem sau nu conștienți de ea. Datorită expansiunii cunoașterii din jurul nostru, suntem asediați de o multitudine de date care ne atrag atenția și ne determină să interacționăm cu ele, care ne motivează să recepționăm informații, să memorăm, să formăm noi deprinderi. Mult mai puține sunt însă materialele care ne învață cum să învățăm, să asimilăm cunoștințe, să formăm deprinderi, abilități, competențe. Luând în considerare toate aceste argumente, un grup de cadre didactice universitare/ specialiști în domeniul psihopedagogiei, sub coordonarea Georgetei Pânișoară, a realizat „Psihologia învățării. Cum învață copiii și adulții?”.
Volumul prezintă
- definirea conceptului de învățare, principii care stau la baza acestui contruct psihopedagogic; abordările moderne în ceea ce privește psihologia învățării (teoriile asociaționiste, umaniste, constructiviste, cognitive, social-cognitivă), modelele fundamentale care stau la baza cercetărilor psiho-educaționale; forme și stiluri ale învățării; motivarea pentru învățare (motive cognitive, afective, de aprobare socială, de putere, pentru care o persoană învață); creativitatea în învățare; statusul învățării în contextul actual digitalizat; succesul și eșecul în învățare (factorii care determină atingerea eficienței școlare), toate aceste teme fiind completate de problematizări, întrebări și teme de reflecție care îi invită pe cititori să filtreze și să analizeze informațiile din propria experiență, conducând spre o lectură ușoară, plăcută și plină de satisfacții.
Volumul constituie o resursă pentru studenții care studiază psihologia învățării în cadrul unei facultăți de profil, pentru cadrele didactice, care astfel pot optimiza învățarea la clasă, pentru consilierii școlari și, nu în ultimul rând, pentru părinții aflați în căutarea unei surse competente de modele și a unei direcții diferite, prin care să acționeze corect, coerent, conform teoriilor cunoscute în domeniu. Procesul de cunoaștere este necesar să fie ghidat și susținut prin motivație intrinsecă, echilibru psihosocial și competențe profesionale. Fiecare capitol al volumului vă invită la conștientizarea unor aspecte practice referitoare la învățare prin exercițiile sau temele de reflecție propuse.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News