Data publicării:

Cum evităm animalele care ies noaptea pe şosele. Titi Aur, alarmă: Structura maşinii nu rezistă la aşa ceva

Autor: Florin Răvdan | Categorie: Stiri
WhatsApp
Sursa: Pexels
Sursa: Pexels

Titi Aur, specialist în conducere defensivă, a explicat pentru DC NEWS cum ar trebui să reacţioneze şoferii atunci când le sare în faţa maşinii un animal. 

"În primul rând, trebuie să spunem că din păcate, în România, e foarte probabil să se întâmple asta. Chiar şi în oraşe, şi aici mă refer la câinii fără stăpăn, dar şi pe autostrăzi, unde nu ar trebui să ajungă animalele. Dar la noi, gardurile de protecţie de pe autostrăzi sunt mici sau nu există deloc, aşa că se poate întâmpla. 

În primul rând, trebuie să conducem defensiv. Asta înseamnă să fim mereu atenţi, cu viteza adaptată şi cu atenţie, în aşa fel încât să fim capabili în orice moment şi să putem evita ceva ce apare în faţa noastră. Înainte era problema căruţelor. Acum au dispărut de pe drumurile naţionale, europene. Animalele pot să apară, însă, în orice moment. Deci conducem cu viteză adecvată. 

Când trecem prin zone împădurite, din tufe pot să apară căprioare, sau iepuri, vulpi. Când apare un astfel de animal, el va fi stresat şi va reacţiona ciudat. Se poate întoarce, poate să alerge spre noi, se dezorientează, poate intra cu capul în maşină. Trebuie să putem frâna rapid, uitându-ne în spate pentru a fi siguri că nu avem pe cineva în spate foarte aproape. Încercăm să evităm. Dar până la limita în care riscăm să intrăm pe contrasens sau să ne răsturnăm. Protejăm animalul până ne punem pe noi în pericol. Un alt pericol la care ne expunem este să ne surprindă apariţia animalului. Ceea ce înseamnă că nu suntem foarte atenţi şi atunci, dintr-un reflex exagerat să tragem brusc de volan în stânga sau dreapta, pentru că apare un instinct de a salva animalul, dar şi speriaţi că a apărut acel animal. 

În ultima perioadă am văzut foarte multe vulpi lovite de maşini. Un astfel de accident înseamnă şi stricarea unei maşini, dar şi uciderea sau rănirea unui animal. Mai sunt şi situaţii în care trecem pe lângă stâne, sau pe lângă căruţe care mai au câte un cal sau un câine care aleargă pe lângă atelaj. În aceste situaţii avem pericole efective şi pericole potenţiale. Pericolul efectiv e cel din exemplul cu căruţa, pentru că îl vezi. Trebuie să reduci, să fii atent, să stai cât mai departe. Pericolul potenţial e cel în care nu vezi animalul, dar trebuie să bănuieşti că poate apărea", a punctat Titi Aur pentru DC NEWS.

Ce facem când lovim, totuşi, un animal 

În cazul unui impact iminent cu un animal cu gabarit, precum un urs sau o vacă, încearcă înainte de coliziune să te lași cât poți de mult pe scaun spre stânga astfel încât corpul tău să fie cât mai protejat de bord. De obicei, aceste animale mari se izbesc de parbrizul mașinii și dacă ești cât mai lăsat în scaun, cu atât este mai puțin probabil să suferi răni grave din cauza cioburilor, scrie promotor.ro.

"Când loveşti un animal mare, este cel mai rău lucru care se poate întâmpla. El are greutatea în partea de sus, şi atunci masa mare vine peste capotă, peste parbriz. În general, un parbriz este gândit să protejeze şoferul, nu intră animalul în maşină, dacă viteza e una regulamentară. Dacă maşina merge cu 150 km/h, structura maşinii nu rezistă la aşa ceva. 

Reflexul e discutabil. Dacă pui mâinile în faţă, nu poţi face altceva decât să îţi rupi mâinile. Dacă eşti în poziţia corectă la volan şi maşina are airbag-uri, centuri, etc, eşti protejat. Dar până la o anumită viteză şi mai depinde şi de noroc, de cum loveşti acel animal. Dar poţi anticipa. Un animal mare, o vacă, un cal, nu poate să apară în pădure, ci în localitate. Şi asta înseamnă că nu ai luat măsuri de prevenţie. Singurul animal mare care poate să apară brusc e căprioara sau cerbul. Şi dacă mai e şi în salt, îl poţi lua pe parbriz. Dar nu te obligă nimeni să mergi noaptea în zone împădurite cu viteză mare", a mai declarat Titi Aur.  

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel