Cum dezabureşti rapid geamurile maşinii
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Sursa: Pexels
Sursa: Pexels
Pe perioada toamnei, a iernii, dar şi la începutul primăverii, scăderea temperaturilor duce la aburirea geamurile maşinii, mai ales a parbrizului, lunetei şi a geamurilor din faţă, care obturează astfel vederea în oglinzi şi în faţă.

Pentru a dezaburi cât mai rapid geamurile mașinii trebuie înainte de toate să te asiguri că instalația de dezaburire a mașinii tale este funcțională. Apoi, pornește motorul și lasă-l să ruleze la ralanti. După aproximativ 1-2 minute, pornește instalația de climatizare pe modul „Auto”, care va ajuta la eliminarea umidității din habitaclu.

Asigură-te că gurile de ventilație sunt orientate astfel încât fluxul de aer să fie direcționat către parbriz și geamurile laterale. Majoritatea autovehiculelor sunt prevăzute cu un buton dedicat care direcționează în mod automat aerul către parbriz.

În același timp, apasă butonul de degivrare a lunetei și a oglinzilor retrovizoare. Dacă mașina ta beneficiază și de comandă pentru dezaburirea parbrizului, acționeaz-o și pe aceasta.

Ce faci dacă nu ai aer condiţionat

Dacă mașina ta nu are instalație de aer condiționat, întredeschide măcar un geam, de preferat cel de la șofer. Astfel, procesul de dezaburire va fi mai rapid.

Pentru a nu avea surprize neplăcute când pornești la drum trebuie să te asiguri că în mașina nu există nici o sursă de umiditate ce poate determina aburirea geamurilor. Pentru asta trebuie să verifici să nu se infiltreze apă în habitaclu sau zăpadă, în cazul în care ninge.

Când te urci în mașină, scutură bine încălțămintea de zăpadă pentru că, dacă vei urca la volan fără să faci această operațiune, zăpada se va topi, se va evapora și, implicit, va provoca apariției umidității care va provoca aburirea geamurilor, scrie promotor.ro.

Trei încălţări nerecomandate la volan 

Şlapi 

Acestea sunt cele mai periculoase tipuri de încălțăminte pentru șofat, potrivit unui studiu realizat de Ford. Conform statisticilor, unul din nouă șoferi experimentează pedalarea cu acest tip de pantof. Motivul este că, în timp ce conduc, pot aluneca de pe picior și pot intra sub pedală. Timpul total de frânare în acest caz este mărit cu 0.13 secunde. Atunci când mașina se deplasează cu 95 km/h, distanța de frânare crește cu 3.5 metri. În plus, transferul unui picior de la o pedală la alta durează 0.04 secunde, ceea ce este de două ori mai mult decât în pantofii strânși.  VEZI CONTINUAREA AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel