Data publicării:

Cum alegi sediul companiei: 3 factori cheie

Autor: DCNews Team | Categorie: Economie
WhatsApp

Atunci când companiile își aleg sediul central de unde vor opera întreaga activitate, procesul de decizie se reduce adesea la câteva aspecte: locația, accesul clienților, rezerva locală de forță de muncă și accesul la furnizori.

Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să te gândești cât de mult contează locația companiei în industria în care activezi. Companiile de biotehnologie, magazinele de încălțăminte, restaurantele - toate au nevoi diferite privind locația și infrastructura acesteia. Prin înțelegerea nevoilor și cercetarea pieței, poți economisi timp și bani în timp ce găsești oportunități unice.

Pe măsură ce te gândești la criteriile de selecție a sediului companiei, asigură-te că ții cont de acești factori cheie:

Cât de des trebuie să te întâlnești cu clienții față în față?

În cazul în care trebuie să stabilești întâlniri cu potențialii clienți pentru a face profit, este logic să alegi sediul central acolo unde se află clienții actuali și potențiali. Pe de altă parte, dacă afacerea ta își oferă serviciile și produsele exclusiv online, ai mai multe opțiuni pentru alegerea sediului central.

De asemenea, gândește-te la angajații tăi. Dacă angajații tăi au un program flexibil, în care lucrează și de acasă și de la sediu, localizarea sediului central într-un spațiu de birouri suburban sau într-un cartier care nu e centrul orașului ar putea fi o alegere bună. 

Găsește-ți locația potrivită în ofertele de spații de birouri de închiriat pentru persoane juridice!

Orașul ales se potrivește culturii organizaționale a companiei?

Cultura este ceea ce face ca o companie să fie unică. Aspecte precum etica, valorile, viziunea, misiunea, mediul de lucru și comportamentul brandului față de angajați și clienți au un impact semnificativ asupra imaginii publice a unei companii și asupra capacității de a atrage talente de top.

Orașele au adesea propriile identități și culturi care rezonează cu locuitorii lor. O companie care investește într-o proprietate într-un anumit oraș va atrage, în general, clienți și personal care împărtășesc aceleași valori ca ale orașului respectiv. Gândește-te la cât de diferit este orașul Cluj-Napoca în comparație cu capitala României, București în materie de valori și cultură.

Imaginează-ți ce impact ar putea avea fiecare oraș din România pentru sediul central al companiei tale.

Cât de comod le este angajaților și clienților să ajungă la sediu?

Un alt factor care intră în joc atunci când trebuie să decizi locația sediului companiei este comoditatea. Acest lucru este extrem de important nu numai pentru a atrage oportunități noi de dezvoltare, dar este, de asemenea, un factor imens în atragerea și păstrarea angajaților și clienților. Până la urmă, nimănui nu-i place o navetă lungă și dificilă pentru a ajunge într-un anumit loc. În final, vor apela la serviciile și produsele altei afaceri care se află în proximitatea lor.

Gândește-te la următorul aspect: cum ai dori să te găsească clienții tăi? Multe companii se bazează pe traficul pietonal și vizibilitate ușoară pentru a atrage clienți noi. Desigur, acest lucru va fi dificil de atins dacă te afli departe de o zonă puternic populată. Dar, să nu uităm că acest lucru depinde, desigur, și de tipul de industrie din care face parte afacerea ta.

În final, dacă ai de ales între două sau mai multe locații pentru sediul central, gândește-te la ce are de oferit un loc în detrimentul celuilalt? Fă o listă cu avantajele și dezavantajele fiecărui spațiu găsit. Astfel, vei putea lua o decizie obiectivă și vei putea stabili sediul într-o locație care va fi perfectă pentru compania ta chiar și pentru zeci de ani de-acum încolo.




Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel