Cum a dublat Eldon România în 3 luni productivitatea unei linii de producție
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: DCNews Team
WhatsApp
Eldon România  oferă o gamă completă de cofrete și dulapuri standard, cu montaj pe perete sau pe podea, precum și alte produse, ușor de folosit și concepute pentru orice mediu de utilizare.  Ionuț Horotan, manager Kaizen al Eldon România, a prezentat într-un interviu performanțele reușite de filiala din România a companiei suedeze după implementarea Sistemul de Management Kaizen  al Îmbunătățirii Continue a Performanței.

Eldon este în România din 2008. Când și de ce ați apelat la implementarea Sistemului de Management Kaizen, al Îmbunătățirii Continue a Performanței?

La jumătatea anului 2010, Top Managementul Eldon a identificat nevoia unei noi abordări asupra perfomanței.

Analiza pieței și a instrumentelor de îmbunătățire folosite a îndreptat atenția organizației către Institutul Kaizen România, care prezenta reușitele de un real succes în foarte multe companii din România și nu numai.

Decizia finală a venit în urma vizitei de Benchmark, făcute în compania Hirschmann Automotive România, care a confirmat “rețeta de succes”, aplicată, în parteneriat, cu Institutul Kaizen România.

Debutul implementării Sistemului de Management Kaizen în Eldon a început într-o zonă pilot - zona de producție a cofretelor din oțel inoxidabil. Prin reproiectarea KAIZEN a liniei de producție, în trei luni am reușit să dublăm productivitatea.

Rezultatele obținute în această zonă, în special, în îmbunătățirea calității produselor și a productivității, au condus la dezvoltarea unui plan de implementare în întreaga organizație.

Citește și: Cum reușește o firmă din industria auto să progreseze în România


Ne puteți prezenta o scurtă comparație între situația companiei Eldon România înainte și după implementarea Sistemului de Management Kaizen?

Implementarea Sistemului de Management Kaizen în Eldon a produs o transformare uriașă în cadrul companiei.

Ținta noastră a fost schimbarea mentalității angajaților, acționând, în acest sens, pe 3 direcții:

-       Pentru nivelul de bază – operatori: conștientizarea pierderilor, eficiența procesului (one piece flow), identificarea si eliminarea rebuturilor;

-       Pentru Middle Management: concepte de leadership și comunicare;

-       Pentru Top Management: aliniere obiective, viziune, team building.

Astăzi, putem spune că această țintă a fost atinsă și că marea majoritate a angajaților din organizație au o bază comună în abordarea îmbunătățirii continue a proceselor.

Cel mai mare beneficiu în toată perioada aceasta este conștientizarea necesității de implicare zilnică în îmbunătățirea continuă a  proceselor la toate nivelele organizației.

Aceasta ne permite să folosim toate oportunitățile de îmbunătățire identificate și să derulăm proiecte cu succes în cadrul companiei.        

Dovada stă în productivitatea liniilor de fabricație care s-a dublat comparativ cu anul 2011, în nivelul reclamațiilor interne / externe care a fost redus la un nivel acceptabil, în prezent.

Ne puteți prezenta câteva măsuri concrete pe care le-ați adoptat în cadrul Eldon România ca parte a Sistemului de Management Kaizen?   

Primii pași au alcătuit fundația a ceea ce a devenit, astăzi, Eldon Operating System, adică propriul Sistem de Management Kaizen, dezvoltat și conturat pe nevoile organizației și ale clienților noștri.
Ca prim pas, angajații au fost instruiți în Bazele KAIZEN, pentru a putea identifica și a elimina cele 7 Pierderi (Muda în japoneză). Cunoștințele au fost consolidate în cadrul șantierelor Value Stream Mapping.

În urma Șantierelor Value Stream Mapping, au rezultat proiecte de îmbunătățire continuă, în care angajații au putut aplica metode Kaizen cum ar fi 5S, Standardizare, Single Minute Exchange of Die (SMED), Management Vizual, etc.

Alte instrumente implementate care au adus rezultate notabile sunt:

-       Matricea Auto-Calității,

-       Programul de Mentenanță Autonomă,

-       Management Vizual.

Matricea Auto-Calității a adus beneficii mari în reducerea procentului de reclamații externe și interne, dar cel mai important lucru îl constituie schimbarea mentalității la nivel de operator, prin aplicarea conceptului de auto-control.

Programul de mentenanță autonomă implementat a reușit unificarea resurselor personalului de mentenanță și producție, în a lucra împreună pentru întreținerea utilajelor și identificarea cât mai exactă a cauzelor rădăcină care au dus la staționarea echipamentului și eliminarea lor. 

La nivel de Management Vizual, beneficiile cele mai mari au fost obținute în crearea unui model de referință pentru comunicarea în Eldon.

Vezi și: Sucursala din România a unui lider mondial, model pentru filialele din întreaga lume


Cum au reacționat angajații Eldon România față de metodele Kaizen și cum a evoluat productivitatea lor din momentul implementării Sistemului de Management Kaizen până în prezent?

Firea umană face ca toți să avem o rezistență majoră la schimbare și, în general, la nou, în consecință, nu toți angajații au fost deschiși la început în îmbrătișarea Sistemului de Management Kaizen.

Pe măsură ce primele șantiere de îmbunătățire au fost derulate și rezultatele au început să apară, și mentalitatea angajaților s-a schimbat. Toți erau mulțumiți de îmbunătățirea condițiilor de muncă, a ergonomiei locului de muncă, a productivității, a calității produselor, dar cel mai important lucru era faptul că ei aveau un aport mare în toate aceste activități și vedeau cum munca și creativitatea lor transformă în bine locul de muncă.

Astăzi noii angajați sunt incluși într-un program de integrare solid, în cadrul căruia iau contact cu ce înseamnă Eldon Operating System, astfel angajatul cunoaște încă din primele zile valorile companiei şi perspectivele sale de dezvoltare.

Citește mai multe aici

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel