Criza șoferilor de camion din UK. Adolescenții ar putea obține permisul pentru a suplini lipsa de forță de muncă
Autor: Andreea Ditcov | Publicat pe: 08 mai 2022, 21:10
WhatsApp
Sursă foto: Pexels (Tima Miroshnichenko)
Sursă foto: Pexels (Tima Miroshnichenko)
Adolescenților li se va permite în curând să conducă camioane și vehicule grele pentru a acoperi lipsa șoferilor profesioniști din Marea Britanie.  

Vehiculele mari, cum ar fi camioanele, furgonetele și microbuzele ar putea avea adolescenți la volan dacă regulile actuale se schimbă pentru a face față penuriei de șoferi profesioniști din Marea Britanie. În prezent, Regatul Unit respectă standardele UE pe care le-a semnat cu 25 de ani în urmă, dar acest lucru îi împiedică pe șoferii nou calificați să conducă anumite vehicule.

Schimbarea acestei reguli ar putea ajuta la suplinirea lipsei de 100.000 de șoferi de camioane din Marea Britanie, potrivit Ministrului Muncii și Pensiilor, Thérèse Coffey, care a sugerat ideea luna trecută.

Brexitul, una dintre cauzele lipsei de șoferi

Se crede că lipsa de forță de muncă în acest sector s-a accentuat odată cu pensionarea în masă a șoferilor în vârstă din timpul COVID-19 și din cauza șoferilor europeni care nu s-au întors în Marea Britanie după Brexit. Numărul mare de posturi vacante a întârziat livrarea de combustibil, alimente și alte articole în ultimul an, provocând întârzieri enorme și făcând ravagii la benzinării.

Pompele de combustibil au fost cel mai grav afectate în septembrie, când drumurile au fost blocate din cauza cozilor uriașe pentru benzină. Problemele legate de lanțul de aprovizionare au amenințat chiar cu livrările de băutură și anumite comenzi și cadouri în perioada Crăciunului.

Șoferii de livrări, eroi în pandemie

Și șoferii de livrare au fost eroi în timpul pandemiei, deoarece lucrătorii cheie din supermarketuri livrau alimente direct la ușile clienților.

Dar unii oficiali guvernamentali sunt îngrijorați că decizia de a schimba regulile de conducere ar stârni proteste din partea militanților pentru siguranța rutieră. Dacă schimbarea ar continua, ar putea exista temeri că drumurile devin mai periculoase dacă șoferii mai tineri și fără experiență pun mâna pe volanul vehiculelor mai mari.

În prezent, șoferii care și-au promovat testul după 1997, când regula a fost adoptată din UE, se confruntă cu multă birocrație pentru a conduce vehicule mai mari. Acești șoferi mai tineri cu permis obținut după 1997 sau ulterior pot conduce doar vehicule de până la 3.500 kg cu până la opt pasageri și cu o remorcă de până la 750 kg.

Pentru a conduce un camion sau o camionetă cu o greutate de până la 7.500 kg, șoferii mai tineri trebuie să treacă acum o serie de teste teoretice și practice, simplificate în prezent.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?