Criza semiconductorilor: Volkswagen vinde fără sistem de navigație și fără radio. Probleme și la Ford
Criza semiconductorilor pune pe piață modele de mașini noi fără elemente de bază.
Volkswagen Fox este disponibil în prezent pe piața din Brazilia fără sistem de navigație și fără radio. Pe bordul mașinii, constructorul a montat un capac din plastic. Preţul mașinii a fost micşorat, pentru a compensa lipsa echipamentului.
Criza semiconductorilor din industria auto, declanşată în timpul pandemiei, s-a înrăutăţit odată cu accidentul de containere Ever Date, care pe 23 martie 2021 a blocat Canalul Suez timp de o săptămână, paralizând comerţul global, scrie Mediafax.
Cea mai elocventă consecinţă vizează modelul Volkswagen Fox, vândut în Brazilia. În ţara sud-americană, maşina este disponibilă fără un sistem de divertisment la bord. Şoferii nu vor putea urma instrucţiunile navigatorului şi nici măcar să asculte radioul. În locul acestora, a fost montat un capac din plastic.
Volkswagen Fox este un model destul de învechit. Construit pe baza platformei Pq24, utilizat încă din anii 1990, folosit şi pentru prima generaţie Skoda Fabia, modelul este aproape de pensionare.
Criza semiconductorilor, colosală
În câteva luni, se aşteaptă ca Volkswagen Brazilia să lanseze nova Voyage. Între timp, producătorul german a fost nevoit să ofere maşina fără integrare tehnologică. Este o alegere care tinde să păstreze rezervele de semiconductori şi să nu le risipească pentru un model care este aproape de a ieşi de pe liste. Preţul de listă a fost redus în Brazilia. Modelul Volkswagen Fox este disponibil începând de la 61.690 reali, aproximativ 10.000 de euro.
Mulţi producători au aplicat strategii pentru a proteja sau creşte producţia, investind în ingineria automatizării şi dezvoltând noi procese tehnologice. Pentru producătorii de automobile, problema semiconductorilor se dovedeşte a fi colosală. Criza este complexă, iar analiştii cred că redresarea este posibilă abia din 2023.
Sunt probleme și-n România, la Ford. Pentru unul dintre cele mai apreciate modele, clienții sunt chemați în reprezentanțe și puși în fața situației de a renunța la comandă sau de a o accepta cu mai puține sisteme de siguranță, cum ar fi asistență la păstrarea benzii de rulare, asistență pre-coliziune și altele, în baza cărora mașina a luat 5 stele Euro NCAP.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News