Criza microcipurilor, impact major asupra domeniului auto. Renault începe concedierile
Renault a anunţat că va face sute de disponibilizări până la finalul anului, ca urmare a pierderilor generate de criza microcipurilor şi a pandemiei.
Subsidiara Renault din Slovenia va disponibiliza, până la finalul anului, 350 de angajaţi, din cauza deficitului de componente electronice, transmite Xinhua. „Producţia va fi redusă de la 650 la 490 de maşini pe zi”, a anunţat compania.
„Condiţiile nesigure din industria auto sunt în principal rezultatul deficitului de semiconductori, precum şi alte dificultăţi, care sunt legate de pandemia de COVID-19 sau de lipsa componentelor şi a problemelor cu materiile prime”, se arată în comunicatul Revoz.
Revoz, unul din cei mai mari exportatori ai Sloveniei, are în prezent 2.400 de angajaţi, care produc modele Renault electrice sau pe benzină, cum ar fi Twingo şi Clio.
În acest an compania se aşteaptă la o scădere a producţiei până la aproximativ 105.000 vehicule, de la 140.000 unităţi în 2020.
Un purtător de cuvânt de la Renault Spain a precizat că Renault intenţionează să oprească, până la 61 de zile, producţia la uzina de la Palencia, unde sunt asamblate modelele Kadjar şi Megane, şi până la 40 de zile producţia uzinei de la Valladolid, unde este produs crossover-ul Capture. De asemenea, activitatea la uzina de motoare de la Valladolid ar putea fi suspendată până la 17 zile.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999, scrie Mediafax.
Cresc şi preţurile maşinilor Renault
Luca de Meo, numit recent director general la Renault Group, a avertizat că deficitul de semiconductori şi creşterea costurilor cu energia vor conduce la majorarea preţului automobilelor, informează Reuters. 'Preţurile vor creşte şi mai mult în următoarele 12 luni', deoarece producătorii de cipuri profită de avantajul oferit de deficitul de aprovizionare, a declarat Luca de Meo într-un interviu publicat joi în cotidianul spaniol 'Expansion'.
Potrivit lui Luca de Meo, preţurile au început deja să crească, în condiţiile în care producătorii auto se concentrează pe modelele mai scumpe din cauza lipsei de semiconductori. Pe lângă lipsa de semiconductori, preţul automobilelor este influenţat şi de creşterea cotaţiilor la oţel, gaze naturale, energie electrică, cupru şi aluminiu, a adăugat directorul Renault.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News