Criza de cipuri, impact major. În Cehia, se vor produce cu 250.000 de maşini mai puţin
Producătorii auto cehi vor produce în acest an cu un sfert de milion de mașini mai puțin decât se așteptau, din cauza penuriei de cipuri.
Sectorul auto va pierde 200 de miliarde de coroane (9,14 miliarde de dolari) din vânzări, a declarat Asociația Industriei Auto (AutoSAP) citată de Reuters.
AutoSAP a precizat că producția internă de autoturisme a scăzut cu 53,1% în septembrie, în ritm anual, la 56.157 de mașini.
Asociația a declarat că impactul lipsei de cipuri îl va depăși pe cel al închiderilor din cauza pandemiei de anul trecut și a cerut guvernului să activeze un program de ajutor creat în contextul pandemiei de coronavirus de anul trecut.
AutoSAP a declarat că producția a crescut cu 2,9% în ritm anual cumulat în perioada ianuarie-septembrie, la 831.653 de mașini.
"Încă din august, producția a fost afectată semnificativ de restricțiile de producție, iar statistica din septembrie confirmă tendința negativă", a spus AutoSAP.
Cel mai mare producător din țară, Skoda, din grupul Volkswagen, a declarat că va limita semnificativ sau va opri producția la fabricile sale din Cehia începând de săptămâna viitoare, posibil până la sfârșitul anului.
Sectorul auto este coloana vertebrală a economiei cehe, având 180.000 de angajați, și reprezintă un sfert din producția industrială.
SAP a declarat că vor fi pierdute venituri de 120 de miliarde de coroane la producătorii de automobile și alte 80 de miliarde la furnizorii de piese. Veniturile de 200 de miliarde de coroane echivalează cu aproximativ 3,3% din produsul intern brut nominal al țării preconizat pentru acest an.
Ceilalți producători de automobile cu fabrici de asamblare în Republica Cehă sunt Hyundai - care a fost cel mai puțin afectat de lipsa cipurilor - și Toyota, scrie Mediafax.
Concedieri la Renault
Subsidiara Renault din Slovenia va disponibiliza, până la finalul anului, 350 de angajaţi, din cauza deficitului de componente electronice, transmite Xinhua. „Producţia va fi redusă de la 650 la 490 de maşini pe zi”, a anunţat compania.
„Condiţiile nesigure din industria auto sunt în principal rezultatul deficitului de semiconductori, precum şi alte dificultăţi, care sunt legate de pandemia de COVID-19 sau de lipsa componentelor şi a problemelor cu materiile prime”, se arată în comunicatul Revoz.
Revoz, unul din cei mai mari exportatori ai Sloveniei, are în prezent 2.400 de angajaţi, care produc modele Renault electrice sau pe benzină, cum ar fi Twingo şi Clio.
În acest an compania se aşteaptă la o scădere a producţiei până la aproximativ 105.000 vehicule, de la 140.000 unităţi în 2020.
Un purtător de cuvânt de la Renault Spain a precizat că Renault intenţionează să oprească, până la 61 de zile, producţia la uzina de la Palencia, unde sunt asamblate modelele Kadjar şi Megane, şi până la 40 de zile producţia uzinei de la Valladolid, unde este produs crossover-ul Capture. De asemenea, activitatea la uzina de motoare de la Valladolid ar putea fi suspendată până la 17 zile.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999, scrie Mediafax.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News