Construcția autostrăzilor în România este un subiect despe care se vorbește de mulți ani de zile. Cristian Pârvan, președintele PIAROM, susține că lipsa lor nu are legătură cu banii și explică modul în care Muntenegru, o țară foarte mică, a reușit să demareze un proiect care ar putea fi un model de preluat și în România. "Citeam recent, apropo de disputa noastră cu construcții, cu infrastructură, cu constructorii care nu găsesc locuri de muncă, Muntelegru, o țară cu 600.000 de locuitori,(...) și-a propus un proiect fantastic de autostradă care să lege Marea Adriatică de capitala Serbiei, 150-160 de kilometri. Acolo se punea probelma cum finanțează...îndatorare, să aștepte fonduri europene...dar va fi primită în UE peste 10-15 ani (...) Cine construiește? Construiește o companie chieză și care a adus 3500 de chinezi care fac aceste lucrări de infrastructură de complexitate. Cine a fost în Muntenegru și în zona aceea știe cum arată munții și cum arată provocarea să faci autostradă. Noi vorbim de amărâta asta de Pitești - Sibiu de parcă am face proiecte pe lună. Ceea ce fac ăia în Muntenegru, pur și simplu, este greu de imaginat. Iată că au adus 3500 de chinezi care le contruiesc autostradă, dacă vor avea bani, dacă nu vor avea bani, să vedem. Deocamdată chinezii le-au dat și ei niște bani, au mai luat împrumuturi, așa cum se comentează, până la urmă se va termina, nu se știe când și cum, dar o sute și ceva de kilometri înțelegeam că e undeva la un miliard și jumpătate de euro, asta apropo și de costul pe kilometru" a declarat Cristian Pârvan.
"Nu mai avem oameni competenți"
În privința României, secretarul general al Asociației Oamenilor de Afaceri din România susține că una dintre probleme este lipsa oamenilor competenți și cinstiți." Incapacitatea de a produce proiecte. Nu mai avem oameni competenți și corecți și cinstiți. Dacă ai bani, în principiu, nu mai poate fi vorba de altceva decât de competență. (...) Toată lumea acuză că nu există bani, nu? Nu! Aici nu avem competență. S-a deteriorat grav calitatea oamenilor care sunt puși să răspundă de asemenea proiecte și care de fapt nu răspund cu nimic. Ați văzut pe cineva de la Compania Națională de Drumuri că răspunde cu ceva, pe la căi ferate? (...) Ce răspundere au acești oameni sau guvernele care i-au propus sau i-au susținut?" a mai spus Pârvan la DCNews.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Medeea Marinescu își explică lipsa de reacție publică după ce Florin Piersic a fost internat de urgență
- BANCUL ZILEI: Secretul ascuns al limbii române
- Medicul Alin Popescu, despre un aliment de pe masa de Paște: Preparat așa... e nenorocire completă / Asta e o regulă pe care mulţi nu o respectă, din păcate
- Tragedia din Vinerea Mare care a făcut înconjurul lumii. Peste 100 de români, majoritatea copii, au ars de vii în biserică
- Mircea Diaconu: E un fenomen, pe care nu-l sesizează aproape nimeni, care se petrece în România. Sunt vizați tinerii educați, IT-iștii, modernitatea țării
- Miracolul Luminii Sfinte? Ce știm despre aprinderea ei: Un arab și un turc verifică înainte Sfântul Mormânt
- Preotul Paul Iulius Negoiță, despre cea mai importantă tradiție de Înviere. Puțini mai respectă de Paște această regulă foarte veche, dar extrem de valoroasă
- Incendiu puternic lângă Mănăstirea Voroneț / Update: Există riscul ca focul să se extindă / foto în articol
- Vasile Bănescu explică: De ce slujba de Înviere nu are loc în biserică. Când începe și când se termină sfânta slujbă a Paștelui
- Cum e corect: Paște sau Paști. Mulți români credeau că zic greșit