Crește inflația în Germania. Supermarket-urile ridică prețurile alimentelor cu 20-50%
Un supermarket din Germania a crescut prețurile alimentelor cu procente cuprinse între 20 și 50%.
Datorită creșterii semnificative a costurilor, cel mai mare lanț de magazine din Germania, Aldi, a majorat din nou prețurile luni, carnea, cârnații și untul fiind „semnificativ mai scumpe”, a declarat Florian Scholbeck, șeful de comunicații la Aldi Nord.
Potrivit lanțului, motivul din spatele prețurilor mai mari este că Aldi trebuie să-și plătească furnizorii.
„De la începutul războiului din Ucraina, au existat creșteri ale prețurilor de achiziție pe care nu le-am mai văzut până acum”, a spus Scholbeck.
Acest lucru se datorează și faptului că furajele pentru animale, îngrășămintele și energia s-au scumpit, ceea ce, la rândul său, a fost resimțit de crescătorii de animale, precum și de industria de prelucrare a cărnii. Compania soră a lanțului din sudul Germaniei, Aldi Süd, a declarat, de asemenea, că va crește prețurile.
Creșterile de preț vor varia în funcție de produs, dar sunt așteptate mai multe în viitor. Inflația a fost deja cu mult peste 7% în Germania, un nivel ridicat post-reunificare, dar se așteaptă că războiul din Ucraina va duce la o deteriorare suplimentară a economiei țării.
Guvernul de stânga de guvernământ și-a exprimat îngrijorarea cu privire la „stabilitatea socială”, deoarece consumatorii germani trebuie să bage mâna mai mai adânc în buzunare decât până acum.
Alți retaileri urmează exemplul
Aldi a crescut deja prețurile pentru aproximativ 160 de produse în urmă cu două săptămâni, iar o săptămână mai târziu, alte 20 de produse au devenit mai scumpe. Concurenții au urmat exemplul. Datorită situației de pe piețele mondiale, „creșterea prețurilor de vânzare în întreaga industrie […] nu poate fi întotdeauna evitată”, a nunțat lanțul de magazine Edeka, săptămâna trecută. Potrivit unui sondaj publicat recent de Institutul Ifo, aproape toate companiile germane de comerț cu amănuntul alimentar plănuiesc creșteri de preț.
Gigantul de vânzare cu amănuntul Rewe, împreună cu filiala sa cu reduceri Penny, a anunțat prețuri de vânzare mai mari pentru grupuri de produse și articole individuale.
„Ne confruntăm în prezent cu un număr mare de costuri în creștere pentru materiile prime, energie și logistică, precum și cu creșteri de preț din partea industriei alimentare și a furnizorilor”, a declarat un purtător de cuvânt al Grupului Rewe, explicând creșterile anunțate. Purtătorul de cuvânt nu a oferit nicio informație cu privire la când și în ce măsură vor fi implementate creșterile din supermarketuri și piețele de reduceri.
Purtătorul de cuvânt al Rewe a subliniat că prețurile de vânzare vor fi crescute doar acolo unde există de fapt „presiunea ridicată a costurilor”, scrie RMX.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News