COVID-19, zboruri anulate. Companiile aeriene, decizie ÎMPOTRIVA legislaţiei UE
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Companiile aeriene din Europa au luat o decizie împotriva legislaţiei europene, în ceea ce priveşte zborurile anulate din cauza pandemiei. 

Companiile aeriene din Europa refuză să returneze banii clienţilor ale căror zboruri au fost anulate din cauza COVID-19. Decizia încalcă legislaţia europeană, scrie euronews, legislaţie care cere returnarea banilor în termen de şapte zile. Decizia vine în ciuda ajutoarelor financiare consistente primte de aceste companii de la guverne. 

Air France, spre exemplu, a primit un împrumut de 7 miliarde de euro, însă clienţilor li s-a transmis că trebuie să aştepte un an până îşi vor primi banii înapoi. 

"Dată fiind lipsa de perspectivă privind data la care am putea reîncepe activitatea, Air France îşi menţine politica privind returnarea banilor pe cursele anulate din cauza crizei COVID-19", a explicat un reprezentant al companiei. 

Acelaşi lucru se întâmplă şi cazul KLM şi EasyJet. 

"Clienţii care şi-au anulat zborurile pot recurge la un zbor alternativ fără costuri suplimentare sau pot primi un voucher în valoarea biletului. De asemenea, pot cere returnarea banilor la linia noastră de suport", a declarat un reprezentant al Easy Jet. 

Câţi bani trebuie să plătească companiile aeriene 

Conform Asociaţiei de Transport Aerian Internaţional, clienţii ar trebui să primească în jur de 32,3 miliarde de euro despăgubiri ca urmare a anulării zborurilor. Însă CEO-ul asociaţiei, Alexandre de Juniac, a afirmat că nimeni nu îşi permite să plătească această sumă. 

O modalitate prin care clienţii îşi pot recupera banii este prin "credit la compania aeriană". 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel