Data publicării:
Costef Fotea: 119, numărul unic pentru semnalarea cazurilor de abuz asupra copiilor
După modelul 112, la nivel național, devine operațional numărul unic de telefon 119, la care pot fi anunțate și raportate cazurile de abuz sau orice fel de violență asupra minorilor, anunță Costef Fotea, președintele PSD al Consiliului Județean Galați.
119, care înlocuiește vechiul număr 983, poate fi folosit de orice persoană care semnalează un caz de abuz sau de neglijență asupra copiilor, cu precizarea că în situațiile de urgență, care necesită intervenția Ambulanței, a Pompierilor sau a Poliției, când timpul este extrem de important, specialiștii recomandă apelarea numărului unic de urgență 112.
Noul număr de telefon va fi operat de către specialiștii de la Protecția Copilului și cei de la Serviciul de Telecomunicații Speciale, fiind deja conectat inclusiv cu numărul de urgență 112.
119 – numărul unic de telefon pentru semnalarea cazurilor de abuz asupra copiilor este disponibil non-stop pe teritoriul întregii țări și poate fi apelat gratuit. Această măsură este implementată în cadrul Programului Național de Suport pentru Copii, precizează liderul CJ Galați.
Specialiștii STS au instalat în cele 47 de sedii ale Direcţiilor de asistenţă socială şi protecţia copilului din ţară 94 de posturi telefonice, dispuse câte două în fiecare centru de preluare a apelurilor.
Începând de miercuri, 5 ianuarie, apelurile care semnalează diferite situaţii care afectează copiii vor putea fi preluate, 24 de ore din 24, de către consilierii specializaţi în asistenţă socială şi protecţia copilului. În cazul situaţiilor anunţate prin 119, dar pentru care este necesară intervenţia imediată a Poliţiei sau a echipajelor medicale, operatorii Direcţiilor de asistenţă socială şi protecţia copilului vor alerta Serviciul de urgenţă 112.
Poliţia poate utiliza Sistemul de avertizare RO-ALERT
Atunci când sunt cazuri de copii dispăruţi, Poliţia poate utiliza Sistemul de avertizare RO-ALERT, administrat din punct de vedere tehnic de către STS.
STS a mai anunţat că a întreprins demersuri împreună cu Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) şi cu operatorii publici de telefonie mobilă pentru asigurarea cadrului legislativ şi a gratuităţii apelurilor, precum şi pentru a facilita transmiterea datelor geografice care permit alocarea cazurilor pe fiecare centru judeţean.
Pentru operarea consolelor de apel prin care se va oferi sprijin minorilor aflaţi în situaţii dificile, consilierii serviciilor de asistenţă socială au beneficiat de instruire tehnică din partea specialiştilor STS.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News