Corpul de control al premierului, trimis la Ministerul Mediului pentru a verifica blocarea conturilor Blue Air (surse)
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Andrei Itu
WhatsApp
 Corpul de control al premierului, trimis la Ministerul Mediului pentru a verifica blocarea conturilor Blue Air (surse) - Inquam Photos / Octav Ganea
Corpul de control al premierului, trimis la Ministerul Mediului pentru a verifica blocarea conturilor Blue Air (surse) - Inquam Photos / Octav Ganea
Corpul de control al premierului a fost trimis la Ministerul Mediului pentru a verifica modul în care Administraţia Fondului pentru Mediu a blocat conturile de concordat la Blue Air, au precizat, joi, surse guvernamentale.

Potrivit surselor citate, Agenţia Fondului pentru Mediu nu ar fi trebuit să blocheze aceste conturi, iar ministrul Mediului a explicat că decizia a fost luată de un funcţionar.

'Ministrul nu a ştiut de această decizie a AFM de blocare a conturilor. Cei de la AFM trimiseseră de mai multe ori somaţie de plată, dar de la Blue Air nu au răspuns şi aşa au considerat ei de cuviinţă', au arătat sursele citate.

Blue Air Aviation a anunţat marţi, 6 septembrie, că suspendă până luni, 12 septembrie, toate cursele programate a pleca de pe aeroporturile din România, din cauza popririi tuturor conturilor companiei de către Ministerul Mediului, care pune compania în imposibilitatea achitării costurilor curente, necesare pentru operarea zborurilor zilnice.

Deşi Administraţia Fondului pentru Mediu a anunţat o zi mai târziu, respectiv pe 7 septembrie, că a decis suspendarea popririi asupra disponibilităţilor băneşti ale companiei Blue Air Aviation şi stabilirea unui grafic pe 12 luni pentru achitarea creanţei, operatorul aerian low-cost a anunţat ulterior că va relua zborurile abia din 10 octombrie, precizând că nu dispunea de fondurile necesare plăţii combustibilului şi celorlalte cheltuieli operaţionale, necesare pentru zborurile planificate începând cu data de 12 septembrie.

Totodată, operatorul aerian a transmis pasagerilor cu zboruri programate până în data de 10 octombrie 2022 să nu se mai prezinte la aeroporturile de plecare pentru că aceste zboruri nu pot fi operate.

În acest context, Executivul a aprobat alocarea sumei de 5 milioane de lei din fondul de rezervă aflat la dispoziţia Guvernului pentru suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor în vederea aducerii românilor blocaţi pe aeroporturi din străinătate ca urmare a anulării zborurilor de către compania Blue Air. Call centerul MAE, misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României au primit până pe 8 septembrie, 2.663 de solicitări de ajutor din partea românilor afectaţi de suspendarea zborurilor Blue Air, a informat Guvernul, notează Agerpres.

Citește și - Zboruri anulate: Cum îți poți recupera banii deja plătiți pentru biletele de avion, prin bancă, în lipsa unei soluții din partea companiei

Zborurile anulate au fost motiv de scandal între companiile aeriene și clienții lor, însă băncile pot interveni să medieze această problemă. 

Zborurile anulate au devenit deja ”regulă” pentru unele companii low-cost. Scandalurile iscate de pe urma obligațiilor neîndeplinite au făcut primele pagini ale presei, iar românii și-au relatat experiențele neplăcute avute cu diferite companii de zbor. 

În tot acest conflict, băncile pot interveni pentru a-i proteja pe clienți prin intermediul unui mecanism de blocare al banilor sau printr-o dispută bancară. Astfel, cei care doresc să achiziționeze un bilet de avion pot beneficia în prezent de anumite măsuri de protecție. 

Procedura unei bănci de a recupera banii din urma unui zbor anulat

În această privință, la ING există posibilitatea de a deschide o procedură de dispută bancară prin care banii pot fi recuperați. 

”Venim în ajutorul clienților ING Bank România, care sunt puși în situația de a solicită refuzuri la plată, ca urmare a anulării zborurilor din ultima perioadă, cu pașii ce trebuie urmați în vederea gestionării corecte a acestor solicitări. Menționăm că momentan poziția comerciantului cu privire la modul de gestionare a retururilor necesare nu este una clară, acest lucru având impact asupra inițierii unei dispute bancare.

Pentru gestionarea cu eficiență  a acestor solicitări, este necesar ca în completarea cererii de refuz la plată clienții să ne transmită următoarele: Vezi continuarea aici!

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel