Copiii care primesc smartphone-uri pentru a opri crizele de furie nu învață să își controleze emoțiile, conform unei noi cercetări
Un nou studiu susține că cei mici nu trebuie să primească telefoanele atunci când sunt supărați sau furioși, astfel încât să învețe să-și regleze emoțiile de la vârste fragede.
Poate fi mult prea tentant să dai unui copil agitat un telefon sau o tabletă pentru a-l calma.
Experții au avertizat însă că, procedând astfel, copilul riscă să nu învețe cum să își regleze emoțiile.
Copiii învață multe despre autoreglare - cum să răspundă la anumite situații - în timpul primilor ani de viață.
Acest proces le poate oferi abilitatea de a reacționa cu calm, în loc de furie, în situații frustrante sau stresante, și îi ajută să învețe cum să se înțeleagă cu ceilalți și să devină independenți.
Cu toate acestea, în ultimii ani, a devenit tot mai frecvent să li se ofere copiilor device-urile atunci când emoțiile lor devin copleșitoare.
Cercetătorii au descoperit că acest lucru ar putea avea repercusiuni pe termen lung.
O echipă de la Universitatea Eötvös Loránd din Ungaria a rugat 265 de părinți să completeze chestionare privind comportamentul copiilor lor.
Copiii lor aveau, în medie, 3,5 ani, iar un chestionar de monitorizare a avut loc un an mai târziu.
Analiza a arătat că, cu cât părinții foloseau mai mult telefoanele sau tabletele ca instrument de pacificare, cu atât copiii lor aveau mai puține abilități de gestionare a furiei și frustrării un an mai târziu.
"Tantrumurile nu pot fi rezolvate de dispozitive. Copiii trebuie să învețe singuri cum să-și gestioneze emoțiile negative"
Dr. Veronika Konok, primul autor al studiului, a declarat: "Aici arătăm că, dacă părinții oferă în mod regulat un dispozitiv copilului lor pentru a-l calma sau pentru a opri un acces de furie, copilul nu va învăța să își regleze emoțiile. Acest lucru duce la probleme mai grave de reglare a emoțiilor, în special probleme de gestionare a furiei, mai târziu în viață".
"Tantrumurile nu pot fi rezolvate de dispozitive. Copiii trebuie să învețe singuri cum să-și gestioneze emoțiile negative. Ei au nevoie de ajutorul părinților în timpul acestui proces de învățare, nu de ajutorul unui telefon", a adăugat aceasta.
Constatările, publicate în jurnalul Frontiers in Child and Adolescent Psychiatry, au arătat, de asemenea, că cei mici care aveau abilități de bază mai slabe de gestionare a furiei erau mai susceptibili de a primi dispozitive digitale.
"Nu este surprinzător faptul că părinții aplică mai frecvent metoda telefonului dacă copilul lor are probleme de reglare a emoțiilor. Dar rezultatele noastre evidențiază faptul că această strategie poate duce la escaladarea unei probleme preexistente", a declarat Dr. Konok.
Echipa a declarat că este important să nu se evite situațiile care ar putea fi frustrante pentru copil.
În schimb, se recomandă ca părinții să își îndrume copiii prin situații dificile, să îi ajute să își recunoască emoțiile. Ei trebuie să învețe cum să le gestioneze.
Profesioniștii din domeniul sănătății care lucrează cu familiile ar putea oferi informații despre modul în care părinții își pot ajuta copiii să își gestioneze emoțiile, fără a le oferi tablete sau smartphone-uri.
Profesorul Caroline Fitzpatrick, cercetător la Université de Sherbrooke din Quebec și autor principal al studiului, a declarat: "Pe baza rezultatelor noastre, ar putea fi dezvoltate noi metode de formare și consiliere pentru părinți".
Dacă conștientizarea oamenilor cu privire la faptul că dispozitivele sunt instrumente nepotrivite pentru a opri crizele de furie va crește, atunci sănătatea mintală și bunăstarea copiilor vor avea de câștigat, susține studiul, conform Daily Mail.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News