Premieră în România. Câteva mii de sindicaliști de pe platforma de la Mioveni au protestat, miercuri, pentru construirea autostrăzii Pitești-Sibiu. În schimb, ministrul Dan Șova a postat un anunț pe blog menit să liniștească "apele" constructorilor de autoturisme de la Mioveni.
Potrivit organizatorilor, în Piața Centrală a orașului s-au aflat aproape 10.000 de persoane, atât angajați de la Dacia și societățile furnizoare, cât și reprezentanți ai unor sindicate afiliate Blocului Național Sindical, informează Agerpres.
Protestatarii au scandat "Unitate!" "Jos Guvernul!" și "Jos Băsescu!".
"De ce 'Jos Guvernul'? Dacă ar fi avut un dram de patriotism cei care formează astăzi Guvernul, nu eram în piață să le spunem să facă autostrada Sibiu-Pitești, care este punctul de legătură între Viena și Constanța. (...) De ce 'Jos Băsescu'? Pentru că a transformat salariații în sclavi, a modificat Codul muncii în interesul altora, nu al cetățenilor României", a susținut liderul Sindicatului Automobile Dacia, Nicolae Pavelescu, care le-a cerut protestatarilor să rămână uniți.
"Mitingul acesta să-l numim miting pentru viitorul nostru, pentru viitorul României. (...) Trebuie să fim uniți. Ei sunt conștienți de forța noastră, noi nu suntem conștienți de forța pe care o avem. (...) Cred din tot sufletul că guvernanții nu vor neglija o asemenea manifestare", a spus viceliderul Ion Iordache.
El a atras atenția asupra riscului ca investitorii puternici să plece din România dacă nu se rezolvă urgent problemele legate de infrastructura de transport și a anunțat că, dacă săptămâna viitoare nu vor începe discuții pe tema autostrăzii Pitești-Sibiu, Sindicatul Automobile Dacia va continua protestele.
Cum a răspuns Dan Șova, propunerea lui Ponta pentru Ministerul Transporturilor
Dan Şova a postat, miercuri, pe blog un răspuns pentru sindicaliştii de la Automobile Dacia, dând asigurări că “Sibiu-Piteşti se face”.
“Sibiu – Piteşti se face. Nu este în concurenţă în niciun caz cu tronsonul Sibiu – Braşov pentru bunul şi simplul motiv că Sibiu – Piteşti este finanţat din fonduri de coeziune şi Sibiu – Braşov este finanţat din fonduri de dezvoltare regională. Au surse de finanţare diferite, nu se află în competiţie, aşa cum în mod greşit s-a reţinut în spaţiul public”,
Şova a adăugat că luni au fost declanşate la CNADNR procedurile pentru selecţia consultantului pentru a realiza studiul de fezabilitate, procedurile urmând să dureze maximum 6 luni, cu tot cu eventuale contestaţii.
Pentru studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu – Piteşti există o sumă de 28 de milioane de euro pusă la dispoziţie de Comisia Europeană în alocarea 2007 – 2013.
Ministrul propus pentru Transporturi a calculat că, în 24 de luni, ar putea începe lucrările la autostrada Sibiu-Piteşti.
“După ce se termină studiul de fezabilitate în 12 luni, urmează procedurile de aprobare a lui, se va începe licitaţia pentru atribuirea de lucrări care va dura 6 luni. Dacă punem 6 luni acum, 12 şi cu 6, în cel mai bun caz, în 24 de luni se pot începe lucrările pe Sibiu – Piteşti”, a arătat el.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Marte în Berbec, din 30 aprilie. Ce aduce în viețile noastre. Patru zodii sunt primele afectate
- Doi mari actori români au scris istorie împreună, dar s-au urât în viața reală. De ce nu și-au vorbit timp de 32 de ani
- "Să aprindem grătarele". Ce spune Mihaela Bilic despre mici, cel mai popular aliment printre români
- Probleme pentru doi concurenți, la Te cunosc de undeva: "M-am trezit cu genunchiul umflat"
- Selly, explicații în scandalul cu Radu Alexandru - "piticigratis", Iorga, Adrian Elicopter de Luptă și acuzațiile de viol / video
- Lovitură de teatru la CCR: documente ANAF, declarate neconstituționale în procesele penale
- Dispare obiceiul de a consuma vin? Ce afectează vânzarea popularei băuturi
- Pensionarii primesc pensiile înainte de Paști. Adrian Negrescu: Nu mai ajung în capcana IFN-urilor
- NASA a plasat pe orbită o pânză solară de 80 m². La ce experiment va fi folosită
- DNA, primele acuzații oficiale după perchezițiile la Complexul Energetic Oltenia (CEO). Cine este directorul reținut. Acuzațiile procurorilor