Data publicării:

Conspiraționiștii din mass-media, paradoxul panicii. Val Vâlcu: Emoția cel mai ușor de stârnit este frica. Bătălia pentru cititor e foarte dură

Autor: Elena Didila | Categorie: Stiri
WhatsApp
Fotografie de la Plato Terentev/ Pexels
Fotografie de la Plato Terentev/ Pexels

Despre latura informațională și factorul psihologic care influențează percepția românilor s-a discutat în emisiunea transmisă de DC News, Outlook. 

Despre cum vor fi afectați românii de creșterea prețurilor la energie a vorbit jurnalistul Val Vâlcu în cadrul emisiunii Outlook cu Radu Golban transmisă de DC News.

”Este paradoxal că se discută atât de mult pentru că aceste facturi încă nu au crescut. Cetățenii nu au dat piept cu prețurile mari. Sigur pentru Guvern sunt semne de alarmă, s-au acumulat datorii la sume astronomice. Pentru generațiile care au prins ultimul deceniu din comunism sunt desigur amintiri ale iernilor reci, ale întreruperilor de curent, apa cu porția.. și toate acestea create pe un fundal de neliniște create de proximitatea conflictului din Ucraina, amenințările economice, criza economică, toate acestea sperie și aduc combustibil unei campanii negative”, a declarat jurnalistul Val Vâlcu.

Care este rolul presei în generarea panicii?

Din păcate, din timpul pandemiei, ne confruntăm din ce în ce mai mult cu o presă conspiraționistă. 

Val Vâlcu: ”Presa din România are câteva caracteristici. În primul rând este intens concurențială. Oferta a crescut foarte mult și prin urmare bătălia pentru cititor este foarte dură, confruntarea este formidabilă. Încerci să atragi atenția, să păstrezi un public dificil, un public greu de păstrat și evident, sentimentul, emoția este cea care vinde, iar emoția cel mai ușor de stârnit este teama, frica. Așa au venit conspiraționiștii. Este vorba de o strategie de piață. Cei care aleg să meargă în această direcție își asigură un segment de public”, a declarat jurnalistul.

 

Youtube video image

 

Citește și:

”Un adevărat act de lipsă de libertate a presei”. Revoltă față de noul regulament pe care Comisia Europeană vrea să-l impună presei

O presiune asupra fuziunilor naționale și barierele în calea creării unei adevărate piețe unice media în Europa. Mai multă echitate în utilizarea fondurilor publice pentru sprijinirea sectorului informațional. Și apoi: o mai mare transparență asupra proprietarilor marilor grupuri de editare și mai multe instrumente pentru a contracara orice interferență a editorilor asupra jurnaliștilor, inclusiv a interferențelor din țări terțe. 

Acestea sunt câteva dintre punctele centrale ale Media Freedom Act, propunerea de regulament pe care Comisia UE ar trebui să o prezinte în această săptămână și care a stârnit deja protestele EMMA și ENPA, cele două organizații care reunesc principalele edituri europene. 

Potrivit Emma și Enpa, proiectul noului regulament care a fost publicat exclusiv de pe site-ul francez Contexte, ar reprezenta o ”amenințare la adresa libertății presei”, un adevărat ”act de lipsă de libertate a presei”, ”un afront la valorile fundamentale ale Uniunii Europene și ale democrației”, scrie Europa Today.

Chiar dacă nu este menționat în mod direct, pentru editori problema constă în competențele noului organism pe care Bruxelles-ul dorește să-l supravegheze pe noua legislație, EBMS (European board for media services). Acest organism, conform proiectului, ar fi compus din reprezentanți ai autorităților naționale de supraveghere ale sectorului (cum ar fi Agcom, în Italia) și din funcționari UE și ar avea o serie de sarcini, inclusiv cea de a evalua posibile concentrări sau alte încălcări a legilor europene ale mass-media.

”Nu vedem niciun motiv pentru a armoniza în continuare legislația media la nivelul UE în favoarea unui control mai strict de către autoritățile mass-media sau, indirect, de către Comisie”, scriu EMMA și Enpa de la EBMS.

Citește mai mult AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel