Data publicării:
Consiliul Naţional al Rectorilor, rezoluţie: Solicitări esenţiale pentru dezvoltarea învăţământului
Consiliul Naţional al Rectorilor, reunit la Arad, a formulat o rezoluţie prin care propune o serie de măsuri "esenţiale pentru dezvoltarea învăţământului superior românesc".
Consiliul Naţional al Rectorilor, întrunit la Arad în zilele de 1-2 februarie, formulează următoarele solicitări pe care le consideră esenţiale pentru dezvoltarea învăţământului superior românesc:
1. Continuarea procesului de evaluare a şcolilor doctorale, pe baza metodologiei de evaluare aflată în vigoare.
2. Îmbunătăţirea şi revizuirea punctuala şi justificată a unor indicatori, referitor la termenul de îndeplinire a standardelor.
3. Pe baza punctului doi, extinderea cu o lună a termenului de depunere a Dosarelor de autoevaluare.
4. CNR susţine importanţa unei noi legi a educaţiei. Este esenţial să avem un cadru legal caracterizat de viziune, coerenţă şi predictibilitate şi care să promoveze eficient principiul învăţământului centrat pe student. Acesta trebuie să răspundă aşteptărilor întregii societăţi româneşti, ceea ce necesită consultări relevante şi profesioniste, necesită timp, obiectivitate şi echilibru, elemente ce nu pot fi asigurate într-un an electoral caracterizat de multiple interese politice.
Pe cale de consecinţă, CNR consideră inoportună orice abordare lipsită de responsabilitate, prin care s-ar dori elaborarea şi promovarea “pe repede înainte” a unei legi de asemenea importanţă.
5. Cu privire la corelarea domeniilor ARACIS-CNATDCU-ISCED, CNR solicită Agenţiei Naţionale pentru Calificări (ANC) să prezinte o propunere de corelare a denumirii Comisiilor CNATDCU și ARACIS cu domeniile ISCED, precum și cu domeniile de licență și masterat. Pentru formularea acestei propuneri, solicităm ca ANC să se consulte cu reprezentanții universităţilor româneşti, pe domenii, pentru a se clarifica echivalenţa cu domeniile ISCED.
Această armonizare este esenţială pentru susținerea mobilității studenților în spațiul european, pentru internaționalizarea Învăţământului superior românesc, precum şi pentru recunoaşterea completă a diplomelor româneşti.
6. CNR reafirmă necesitatea respectării autonomiei universitare ca şi garant al independenţei şi responsabilităţii academice asumate de membrii oricărei comunităţi academice şi respectate, conform Constituţiei României, de către orice terţi, indiferent de apartenenţa la foruri naţionale sau internaţionale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News