Consiliul Concurenței declanșează investigația pe piața serviciilor arhivistice destinate pensionarilor
Data publicării:
Autor: Crişan Andreescu
WhatsApp
Consiliul Concurenței a declanșat o investigație privind o posibilă înțelegere pentru fixarea prețurilor de către companiile care furnizează servicii arhivistice cetățenilor care solicită eliberarea documentelor necesare recalculării pensiilor.    

Autoritatea de concurență are indicii că o serie de firme active pe această piață și-au coordonat comportamentul comercial prin acces la informații sensibile (tarife, cheltuieli indirecte și marje de profit) cu implicarea Patronatului Întreprinderilor de Arhivare Fizică și Electronică din România (PIAFER).

O parte dintre indiciile care au stat la baza declanșării investigației au fost transmise de către Ministerul Muncii și Solidarității Sociale.

În acest context, au fost efectuate inspectii inopinate la sediile PIAFER și ale companiilor Arhivatorul CBMS SRL, Danielle Digital SRL, Viltehnica SRL, Stefadina Comserv SRL, Uberum SRL, SDA - Servicii De Depozitare Și Arhivare SRL și Global Archive Management SRL.

Inspecțiile inopinate sunt autorizate de Curtea de Apel București și sunt justificate de necesitatea obținerii tuturor informațiilor și documentelor necesare clarificării posibilelor practici anticoncurențiale analizate. Efectuarea acestora nu reprezintă o antepronunțare în ceea ce privește vinovăția companiilor.

În situaţia în care Consiliul Concurenţei va constata încălcarea regulilor de concurenţă, companiile implicate riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri. Cu toate acestea, companiile care cooperează cu autoritatea de concurenţă, în cadrul programului de clemenţă, pot obţine imunitate la amendă sau reduceri substanţiale ale amenzilor.

Legea concurenței interzice orice înţelegeri între companii şi practici concertate care împiedică, restrâng sau denaturează concurenţa pe piaţa românească, informează instituția.

Probleba referitoare la taxarea persoanelor care vor să-și strângă toate veniturile din perioada când se aflau în acrivitate nu este nouă. De-a lungul ultimilor ani, cei care încercau să-și adune toate veniturile  care aduceau puncte  la calcularea pensiei se loveau de acele firme, mai bine zis administratorii financiari, care  dețineau arhivele societăților unde pensionarii și-au desfășurat activitatea, de multe ori motivând sumele cerute că trebuie să investigheze arhive care se aflau în alt colț de țară. 

Acestea, contra unor sume, nu mici de bani, se angajau să-ți elibereze acele adeverințe, care în final nu erau luate în calcul la recalcularea punctelor de pensie, în condițiile în care lichidatorul judiciar specifică că pentru toate drepturile  salariale s-a achitat CAS. 

De exemplu în cazul unui solicitant, care a depus documentele respectiva la Casa de Pensie, acestea au fost respinse. În urma  deschiderii unei acțiuni în justiție, Curtea de Apel București, la rândul său a respins solicitarea petentului pe motiv că: "plata contribuției de asigurări sociale este atestată prin mențiunile exprese ale adeverinței în privința cărora a fost dispusă valorificarea  de către prima  instanță, angajatorul fiind pe deplin responsabil și desigur,  cel mai în măsură să cunoască și să ateste  plata contribuției de asigurări sociale, dar nu pârâta. 

Este adevărăat că reținerile pentru pensia suplimentară se realizau prin raportare la salariul tarifar, dar aceasta nu înseamnă că și virarea CAS, pentru constituirea  fondului de asigurări sociale pensie, de către angajator, era făcută la fel", specificau, printre altele, magistrații Curții de Apel. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel