Consiliul Concurenţei, comparator online de prețuri
Consiliul Concurenţei a finalizat caietul de sarcini şi va lansa în această săptămână licitaţia pentru achiziţionarea aplicaţiei informatice privind dezvoltarea comparatorului online de preţuri 'Monitorul preţurilor'.
"Platforma va include date cu privire la peste un milion de produse alimentare şi carburanţi auto", a declarat, pentru Agerpres, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele autorităţii de concurenţă. Noua platformă online va conţine atât forma extinsă a Monitorului preţurilor pentru alimente, instrument lansat de autoritatea de concurenţă la sfârşitul anului 2016, cât şi un comparator al preţurilor pentru carburanţii auto.
Ajută cumpărătorul să facă alegerea cea mai bună
Având în vedere succesul proiectului-pilot, Consiliul Concurenţei doreşte extinderea Monitorului preţurilor la nivel naţional şi pentru toate produsele alimentare, mai puţin băuturile alcoolice spirtoase, comercializate de marile reţele de magazine prezente în România. Potrivit Consiliului, Monitorul preţurilor urmăreşte să ofere consumatorului informaţiile de care are nevoie pentru achiziţiile sale săptămânale de produse alimentare, ajutându-l să facă o alegere motivată între ofertele mai multor magazine, dar şi să amplifice presiunea concurenţială asupra magazinelor. În ceea ce priveşte Monitorul preţurilor pentru carburanţi, acesta va reprezenta un instrument prin intermediul căruia se va stimula concurenţa, atât prin preţ, cât şi prin serviciile oferite, între companiile implicate în comercializarea cu amănuntul a carburanţilor auto.
În noiembrie 2016, Consiliul Concurenţei a lansat www.monitorulpreturilor.info, proiect-pilot, accesibil pentru Bucureşti şi Ilfov, care oferă preţurile pentru 128 de produse (64 de categorii generice de produse, pentru fiecare dintre acestea, fiind disponibile două preţuri de produs individual: cel mai ieftin şi cel mai bine vândut).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News