"Carosabilul este și el afectat de aceste temperaturi ridicate. Acest lucru coroborat cu anvelope de slabă calitate, ieftine, reșapate sau neadaptate sezonului pot crea probleme mari conducătorului auto. În primul rând să începem cu carosabilul. Acesta se supraîncălzește și se înmoaie. Dacă vorbim de asfalt nou turnat acesta are pe el acel strat de bitum care se prinde de anvelopă și îi scade aderența. Dacă vorbim de asfalt mai poros acesta are o aderență mai bună, dar crește temperatura anvelopei.
Dacă folosim anvelope de iarnă, pe principiul că oricum sunt tocite și până la iarnă îmi iau altele, există alt risc. Anvelopele de iarnă sunt concepute să se încălzească mai repede pentru a avea aderență. Dacă rulăm cu viteze mari, în stil sportiv există riscul ca acestea să nu mai aibă proprietățile necesare și să se înmoaie, să se exfolieze și să nu mai aibă aderența necesară. Un test de frânare pe carosabil încins după cei ai rulat câteva zeci de kilometri, la viteză mare o să surprindă pe toată lumea. Distanța de frânare se mărește considerabil din cauza faptului că anvelopa nu mai are aderența necesară", a spus Titi Aur.
Legenda cu azotul în anvelope
"Povestea cu azotul în anvelope este o legendă. Am făcut și noi teste, chiar în regim de curse și diferența între anvelope umflate cu aer față de anvelope umflate cu azot este insesizabilă. Singura diferență este la presiune pentru că particulele de azot sunt mai mari față de particulele de aer. Dacă există un por, particulele de aer trec mai ușor față de cele de azot. Fiecare șofer trebuie să facă periodic, înainte de a se urca la volan o inspecție vizuală a anvelopelor și să verifice presiunea în pneuri. Un cauciuc slab va duce la o creștere a temperaturii în anvelopă, datorită frecării și datorită rulării la viteze mari. Acest lucru se răsfrânge asupra sistemului de frânare.
Aici intervin alte aspecte. Dacă avem un stil sportiv, agresiv pe frânare, cu urcare și coborâre pe pante toate componentele sistemului de frânare se încing. Dacă vorbim de plăcuțe de frână de serie, cum au majoritatea conducătorilor auto, pentru a funcționa corespunzător ele trebuie să se încălzească, dar până la un punct. Dacă se încing prea mult acestea îi pierd proprietățile și implicit nu mai au efect. Mai mult lichidul de frână preia temperatura din etrieri și își pierde proprietatea. De asemenea diferențialul se încinge și există riscul gripării", a mai spus pilotul de curse.
"Recomand tuturor să își planifice din timp călătoria ținând cont de condițiile meteo. De asemenea să ruleze cu o viteză care să le permită oprirea în siguranță și să mărească numărul de opriri pentru a permite mașinii să se răcească", a conchis Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Fructul pe care japonezii îl mănâncă pentru a-și proteja memoria
- SUA încetează furnizarea de rachete Patriot către Ucraina: Spania și Japonia intervin
- Incendiu puternic în zona Aviației din Capitală / Galerie foto - video. Update: A fost emis RO-ALERT
- Florin Piersic a fost operat de urgență. Medicii i-au descoperit o infecție la genunchi
- Programul Casa Verde Fotovoltaice, deblocat. Laurențiu Neculaescu (AFM): Documentul care e obligatoriu la decontare / video
- Ce este „Slow living”-ul și cum poate redefini calitatea vieții în era modernă
- Rabla Clasic și Rabla Plus. Neculaescu (AFM): Banii pentru mașini clasice, în scădere / Cât primești dacă îți cumperi o mașină electrică
- Traian Băsescu - Marian Vanghelie, ceartă în direct! ”Vedeți ce spuneți că eu am înregistrări”/ ”O să iasă la lumină”. Fostul președinte a închis telefonul
- Vești bune din Austria: Partidul Poporului, ÖVP, blocat pe locul al treilea. Nehammer nu va mai fi premier
- Firmele chineze se retrag "în subteran" în privința plăților către Rusia. Băncile nu mai au încredere - Reuters