Data publicării:

Condusul într-un trafic aglomerat, ca într-o junglă, dar îți asumi: Să ne imaginăm că după colț poate să apară orice

Autor: Florin Răvdan | Categorie: Stiri
WhatsApp
Fotografie de la Life Of Pix, Pexels
Fotografie de la Life Of Pix, Pexels

Titi Aur, expert în conducere defensivă şi multiplu campion naţional de raliuri, a vorbit la DC Conducem despre evaluarea pericolelor potenţiale şi efective din trafic şi a asemănat condusul cu plimbarea într-o junglă. 

"Este foarte greu să evaluezi într-o intersecţie, mai ales într-o intersecţie mare, toate pericolele potenţiale. Noi am mai vorbit de pericole efective şi pericole potenţiale. 

Pericolele efective sunt, practic, tot ce mişcă. Dar în circulaţie vorbim şi de pericole potenţiale. Într-o situaţie când sunt şi maşini, şi pietoni, şi biciclete, şi toate din diferite direcţii, tot ce e în spaţiul tău vizual şi în rază de câţiva metri poate fi pericol pentru tine. 

Când eşti în circulaţie, trebuie să te simţi ca într-o junglă. Pentru cei care nu au fost în junglă în excursie, trebuie înţeles că atunci când se merge prin acele culoare tăiate prin junglă, ar trebui să fii pregătit că te poate muşca orice, un şarpe, un ţânţar, un animal. Dar îţi asumi că mergi prin acea junglă. 

Aşa trebuie să ne imaginăm şi când suntem în trafic. Că suntem într-o junglă în care putem fi atacaţi în orice moment de orice alt participant la trafic şi nu numai. Mai cade un stâlp, mai cade un copac. Dar cel mai mult, să ne imaginăm că după colţ, din intersecţie, poate să apară orice", a declarat Titi Aur la DC Conducem. 

Youtube video image

 Cum tragi de volan dacă simți că te răstorni cu mașina. Titi Aur, sfaturi care îți pot salva viața

„Trebuie să tragi de volan în direcția în care te răstorni?“, l-am întrebat pe TIti Aur. 

„Da, în direcția în care îți pleacă spatele sau în direcția în care te răstorni. Când mașina se răstoarnă spre stânga, dacă tragi stânga de volan, aduci centrul de greutate înapoi. Dacă mașina se răstoarnă spre dreapta și tragi dreapta de volan, la fel aduci înapoi centrul de greutate.

Dacă în mașină, pasagerul din dreapta nu are centura de siguranță, pleci prin mașină. Diferența într-o mașină înaltă este mult mai mare decât într-o mașină mică. Într-o mașină mică, dacă te răstorni, e rău, dar totuși sunt distanțele mici în care poți să pleci. Într-un autobuz e și mai rău. În cazul autocarului răsturnat la Râmnicu Sărat, 23 de pacienți au fost duși la spital. Spațiul e mare și când pleci din dreapta în stânga sau invers, nu e plăcut. Îți rupi mâna, piciorul, îți spargi capul.

Centura de siguranță este foarte importantă în caz de tamponare, dar mai ales de răsturnare. Reacția șoferului de moment este foarte importantă, dar pentru acest lucru în primul rând trebuie să știi, iar apoi să te antrenezi. Reacția celorlalți participanți la trafic este foarte importantă și, de asemenea, regulile de prim ajutor sunt importante. În primul rând, nu te duci repede și deschizi centura, ca să cadă pasagerul în cap. Este vorba de o știință a gestionării situațiilor limită“, a spus Titi Aur.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel