Data publicării:
Conducere DIICOT - Când se anunţă rezultatul
Astăzi au avut loc interviurile susţinute de cei doi candidaţi la funcţia de procuror-şef al DIICOT.
S-au încheiat interviurile susţinute de către cei doi candidaţi pentru funcţia de procuror-şef al DIICOT, interviuri susţinute la Ministerul Justiţiei. Rezultatul urmează a fi anunţat în data de de 14 mai.
"Mi-a plăcut foarte mult că au citit proiectul de management. Mi-au pus întrebări foarte bune, pertinente, cred că am răspuns corect, o să vedem pe 14 (mai - n.r.)", a declarat actualul procuror-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT), Daniel Horodniceanu, candidat pentru un nou mandat.
El a spus că a susţinut interviul şi contracandidatul său, Felix Bănilă, procuror la Parchetul de pe lângă Tribunalul Bacău.
"Au fost mai multe întrebări, (...) vechimea dosarelor, stocurile de dosare aflate pe rol, cum le putem rezolva prin măsuri manageriale. Este foarte important de ştiut cum vom duce structura într-o zonă mai sigură şi din acest punct de vedere, cum vom apăra drepturile şi libertăţile fundamentale ale persoanei, ale victimei, ale persoanelor cercetate", a arătat Horodniceanu, adăugând că are emoţii în ceea ce priveşte rezultatul interviului.
[citeste si]
Candidaţii sunt Daniel Horodniceanu şi Felix Bănilă
Daniel Horodniceanu şi Felix Bănilă au susţinut vineri interviurile pentru funcţia de procuror-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT). Cei doi au fost singurii candidaţi care s-au înscris pentru funcţia scoasă la concurs.
Conform reglementărilor legale în vigoare, procurorul-şef al DIICOT este numit de preşedintele României, la propunerea ministrului Justiţiei, cu avizul CSM. Numirea se face pe o perioadă de trei ani, cu posibilitatea reînvestirii o singură dată.
Candidaţii trebuiau să întocmească un proiect managerial privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de procuror-şef al DIICOT, care să se încadreze într-o limită de 30 pagini. De asemenea, ei trebuiau să depună cel puţin 10 lucrări pe care le-au întocmit în compartimentele în care şi-au desfăşurat activitatea, în ultimii cinci ani, precum şi ultimul raport de evaluare a activităţii profesionale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News