Companiile IT semnează un acord pentru combaterea deepfake-ului electoral generat de AI
Data publicării:
Autor: George Eduard Caramiciu
WhatsApp
Sursa: Pexels
Sursa: Pexels
Executivi din cadrul companiilor Adobe, Amazon, Google, IBM, Meta, Microsoft, OpenAI și TikTok s-au adunat la Conferința de Securitate de la München pentru a anunța un cadru de răspuns la deepfake-urile generate de inteligența artificială (IA), care manipulează în mod deliberat alegătorii.

Vineri, marile companii de tehnologie au semnat un pact prin care adoptă voluntar "precauții rezonabile" pentru a împiedica utilizarea instrumentelor de inteligență artificială în scopul perturbării alegerilor democratice din întreaga lume.

Executivi de la Adobe, Amazon, Google, IBM, Meta, Microsoft, OpenAI și TikTok s-au adunat la Conferința de Securitate de la München pentru a anunța un nou cadru privind modul în care vor răspunde la deepfake-urile generate de IA, care manipulează în mod deliberat alegătorii. Alte 12 companii, printre care și X, deținută de Elon Musk, semnează, de asemenea, acordul.

"Toată lumea recunoaște că nicio companie tech, niciun guvern, nicio organizație a societății civile nu este capabilă să facă față singură apariției acestei tehnologii și utilizării malefice a acesteia", a declarat Nick Clegg, președintele afacerilor globale al Meta, compania-mamă a Facebook și Instagram, într-un interviu anterior summit-ului.

Acordul are în mare parte o valoare simbolică, dar vizează imagini, sunete și videoclipuri generate de IA din ce în ce mai realiste, "care falsifică sau modifică în mod înșelător aspectul, vocea sau acțiunile candidaților politici, oficialilor electorali și altor părți interesate cheie într-o alegere democratică sau care furnizează informații false alegătorilor cu privire la momentul, locul și modul în care pot vota legal".

Companiile nu se angajează să interzică sau să elimine deepfake-urile. În schimb, acordul descrie metodele pe care le vor utiliza pentru a detecta și eticheta conținutul de tip IA înșelător atunci când este creat sau distribuit pe platformele lor. Companiile vor împărtăși cele mai bune practici între ele și vor oferi "răspunsuri rapide și proporționale" atunci când conținutul începe să se răspândească.

Angajamentele vagi și lipsa unor cerințe obligatorii probabil au ajutat la atragerea unui număr divers de companii, dar au dezamăgit susținătorii care căutau asigurări mai puternice.

"Limbajul nu este chiar atât de puternic pe cât ne-am fi așteptat", a declarat Rachel Orey, director asociat senior al Proiectului pentru Alegeri la Bipartisan Policy Center. "Cred că ar trebui să recunoaștem că, în mod corect, companiile au un interes de a nu permite ca instrumentele lor să fie utilizate pentru subminarea alegerilor libere și corecte. Cu toate acestea, este voluntar, și vom fi atenți dacă vor face ceea ce și-au propus.", notează SecurityWeek.

Clegg a declarat că fiecare companie "are, în mod corect, propriile politici de conținut".

"Acest lucru nu încearcă să impună un corset", a spus el. "Și oricum, nimeni în industrie nu crede că poți să faci față unei paradigme tehnologice cu totul noi ascunzând lucrurile sub covor și încercând să rezolvi orice ai crede că ar putea induce în eroare pe cineva."

Mai mulți lideri politici din Europa și SUA s-au alăturat și ei anunțului de vineri. Vicepreședintele Comisiei Europene, Vera Jourova, a spus că, deși un astfel de acord nu poate fi cuprinzător, "conține elemente foarte puternice și pozitive". Ea a îndemnat, de asemenea, colegii politicieni să-și asume responsabilitatea de a nu utiliza instrumentele de inteligență artificială în mod înșelător și a avertizat că dezinformarea alimentată de IA ar putea aduce "sfârșitul democrației, nu doar în statele membre ale UE".

Acordul la întâlnirea anuală privind securitatea orașului german vine în contextul în care peste 50 de țări urmează să desfășoare alegeri naționale în 2024. Bangladesh, Taiwan, Pakistan și, cel mai recent, Indonezia, au avut sau au deja alegeri.

Încercările de interferență electorală generate de IA au început deja, cum ar fi atunci când robo-apeluri AI care imitau vocea președintelui SUA, Joe Biden, au încercat să descurajeze oamenii să voteze în alegerile primare din New Hampshire luna trecută.

Cu doar câteva zile înainte de alegerile din Slovacia din noiembrie, înregistrări audio generate de IA au impersonat un candidat care discuta despre planurile de a crește prețurile la bere și a falsifica alegerile. Verificatorii de fapte s-au străduit să le identifice ca false pe măsură ce se răspândeau pe rețelele de socializare.

Politicienii au experimentat, de asemenea, cu tehnologia, de la utilizarea chatbot-urilor AI pentru a comunica cu alegătorii la adăugarea de imagini generate de AI în reclame.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel