Data publicării:
Companiile din România care au folosit ocazia crizei economice dau BURSE studenților. "Vrem să facem din ei olimpici"
Un grup de companii din România a reușit să aibă profit în timp de criză. Necazul a fost tratat ca o oportunitate și companiile au supraviețuit în mod glorios pe scena economică din România. Secretul? Kaizen, Sistem de Management al performanței continuu îmbunătățite, adoptat ca o reacție față de atacul de panică adus de criza economică. Acum, aceleași firme au decis formarea unei asociații prin care să continue scopurile, dar la un nivel superior. Una dintre marile mize ale asociației este formarea tinerilor studenți chiar în firmele care îi vor selecta. 30% teorie, 70% practică. Totul printr-o bursă, oferită de Asociația Kaizen Manager Club.
Ce este Kaizen
Kaizen Manager Club a apărut în România la sfârșitul anului 2009. An de criză.
"Atunci ne-am dat seama că ne împărțim în două categorii, după reacție: sunt cei care în caz de greu, fac pasul înapoi, se închid, intră in defensivă și cei care fac pasul înainte, când devine greu, înțeleg că o criză poate fi o oportunitate și ca să-i faci față trebuie să înveți, să te pregătești, să te antrenezi. Aceste societăți care au ales să învețe atunci au fost primele care au format Kaizen Manager Club. Așa am început să dezvoltăm Kaizen Manager Club, pe principiul să învățăm unii de la alții, să punem împreună cunoștințele și să creăm cele mai bune practici împreună pentru a putea să răzbim și să folosim ocazia oferită de o criză. Criză înseamnă necaz, dar înseamnă și o oportunitate", a spus Julien Bratu, director general Kaizen Institute România.
Asociația Kaizen, o continuare de drumuri
Asociația Kaizen Manager Club continuă misiunea Clubului. Își propune dezvoltarea unei comunități profesionale și o cultură a performanței. "Viziunea este de a dezvolta relații de afaceri, pe bază de corectitudine și eficiență. Este o misiune nobilă, pentru că, în prezent, în relațiile de afaceri din România nu vorbim întotdeauna de corectitudine și respect reciproc", explică directorul general al Kaizen Institute.
Direcția ȘANSĂ
"Educație Kaizen pentru România" este a patra direcție de dezvoltare, urmată de Kaizen Manager Club în relații internaționale.
Proiectul "OM" (n.r. olimpici în management) vine în urma unei constatări din mediul de afaceri: "este o mare criză de manageri producție competenți, de manageri Kaizen, de manageri mentenanță, de manageri calitate".
"E o mare lipsă, care se va accentua, pentru că, în prezent, nu există nicio preocupare pentru a o rezolva. Propunerea noastră este să creăm un fel de curs cu bursieri, care să fie selectați de directorii de resurse umane ai companiilor în care vor lucra. Ei urmează să fie instruiți în Kaizen College, pe cele trei niveluri: de practicant, instructor/coach și manager de program Kaizen. Ei pot fi promovați apoi în poziții de adjunct-manager. Asigurăm un loc de muncă studenților, iar dumneavoastră (n.r. firmelor membre) vă asigurăm oameni buni și pregătiți pe care să îi angajați, după selecția finală. Va exista 30% teorie în cadrul Institutului și 70% practică în cadrul companiilor", a spus Julien Bratu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News