Compania Nike, denigrată după un spot publicitar. Ce a jignit locuitorii țării
Producătorul de echipament sportiv Nike a fost ținta furiei publice în Japonia, după un spot publicitar care a subliniat injustiția rasială din țară.
Conform BBC, videoclipul arată „experiențele din viața reală” ale unor tineri fotbaliști cu eredități mixte. De 80.000 de ori a fost redistribuit clipul pe rețelele de socializare, strângând 25 milioane vizionări. Totuși, japonezii nu au apreciat intenția Nike fiindcă cultura niponă nu este obișnuită să discute deschis astfel de probleme sensibile. Alții au considerat că este nedrept ca o firmă străină să intervină într-o astfel de dilemă a țării.
În apărarea sa, filiala Nike din Japonia a transmis că spotul arată cum oamenii „depășesc provocările și conflictele zilnice cu ajutorul sportului”. În schimb, comentariile au arătat că producătorul de echipament sportiv a exagerat scara discriminării, explicând că este nedrept ca tocmai Japonia să fie țara în care ale loc o astfel de campanie. „De parcă încearcă să spună că o astfel de discriminare este peste tot în Japonia”, a comentat un nipon.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News