Data publicării:
Compania japoneză Zipair scoate „Z”-ul de pe avioanele sale
Logo-ul a fost creat în 2018, dar de la începutul războiului din Ucraina compania a fost îngrijorată de asocierea care ar putea fi făcută cu propagandă de război.
De când Rusia a invadat Ucraina pe 24 februarie s-a vorbit mult despre semnificaţia literei „Z” şi implicaţiile acesteia. Pentru a demonstra că efectele războiului nu sunt suferite doar de ţările europene, compania japoneză Zipair a decis să elimine impunătorul „Z” imprimat pe cârmă (partea cozii care se ridică în sus, n.red.) a aeronavei sale. Motivul? Evită orice legătură cu politica de război a Rusiei. „Simbol care ar fi putut fi confundat cu sprijinul pentru Moscova”
Litera a apărut pe vehiculele militare ruseşti şi pe pragurile dizidenţilor care îndrăznesc să-l critice pe Putin a început să apară încă din primele zile ale „operaţiunii speciale”. Afişarea literei, care nu există în alfabetul chirilic rus, este un gest patriotic de sprijin pentru soldaţi şi pentru deciziile preşedintelui. Potrivit experţilor, poate reprezenta zapad, care înseamnă vest, sau za pobedu, „pentru victorie”.
Zipair, o companie aeriană low-cost cu sediul în Tokyo, a anunţat că „Z” va fi înlocuit cu un design cu dungi geometrice (gri, verde şi negru) începând cu 18 iunie.
Industria aeriană prezice profit în 2023, sfidând prognozele de criză economică mondială
Industria companiilor aeriene va reveni la profit anul viitor, deoarece cererea pentru călătorii susține rezervările, chiar dacă economia globală se afundă, a prezis grupul comercial al Asociației Internaționale de Transport Aerian.
Pierderile din acest an vor ajunge probabil la 9,7 miliarde de dolari, pe măsură ce călătoriile aeriene își încep recuperarea din crizei Covid, a declarat luni IATA, într-o actualizare la reuniunea anuală de la Doha, o îmbunătățire față de deficitul de 11,6 miliarde de dolari prezis la reuniunea anterioară din octombrie anul trecut.
„Profitul la nivel de industrie ar trebui să fie la orizont în 2023”, a declarat directorul general al IATA, Willie Walsh, la adunarea șefilor companiilor aeriene. „Ne redresăm. Până anul viitor, majoritatea piețelor ar trebui să vadă traficul atingând sau depășind nivelurile pre-pandemie”.
În timp ce majoritatea transportatorilor se bucură de vânzări superioare, în timp ce clienții revin în urma ridicării restricțiilor covid, fac excursii de agrement, există îndoieli cu privire la cât timp va continua creșterea, deoarece prețurile ridicate ale combustibilului împing companiile aeriene să majoreze tarifele.
Walsh a spus că, deși „nu există nicio modalitate de a îndulci realitățile economice și politice amare”, în același timp, „dorința de a călători și necesitatea de a muta marfă sunt ambele solide”.
Revenirea la profit este deja în curs în America de Nord, iar companiile aeriene de acolo se așteaptă acum să înregistreze un venit net colectiv de 8,8 miliarde de dolari în acest an. În timp ce toate celelalte regiuni vor avea în continuare o pierdere, se estimează că numărul de pasageri din întreaga lume va atinge 83% din nivelurile pre-pandemie.
Industria a apărut „mai suplă, mai dură și mai agilă”, sfidând previziunile privind falimentele și eșecurile pe scară largă, a spus Walsh. Situația a fost ajutată de faptul că industria s-a bucurat de cea mai bună serie de profituri dinainte de pandemie, deși stabilirea bilanțurilor cu datorii de 650 de miliarde de dolari rămâne o „provocare monumentală”, a spus el.
Walsh, anterior director executiv la firma mamă a British Airways, IAG, a declarat duminică pentru Bloomberg Television că experiența trecută sugerează că impactul unei încetiniri economice nu va fi atât de mare, indicând colapsul financiar global din 2008, după care numărul de pasageri s-a menținut constant în 2009 și a înregistrat o creștere puternică în 2010.
El a mai spus că nu se așteaptă ca lipsa de personal care a perturbat zborurile să fie o problemă majoră, pe măsură ce călătoriile vor atinge vârfuri în lunile următoare, transportatorii luând măsuri pentru a reduce capacitatea acolo unde este necesar. Pasagerii „pot face rezervari cu încredere”, a spus el, știind că problemele sunt „izolate și vor fi rezolvate”.
Vorbind luni la o conferință de presă, Walsh a spus că aviația suferă aceleași probleme de angajare ca și alte sectoare, dar că impactul a fost mai acut, deoarece oamenii nu pot lucra în general de acasă. Va exista o deconectare între cerere și ofertă până la sfârșitul acestui an și în primul trimestru al anului următor, a spus el.
Directorul executiv al Qatar Airways, Akbar Al-Baker, care găzduiește întâlnirea IATA, a declarat într-un briefing că compania sa aeriană trebuie să angajeze 7.000 de persone în acest an.
Președintele Emirates, Tim Clark, a declarat pentru Bloomberg TV că, în timp ce unele companii aeriene sunt pregătite pentru revenire, altele au avut o viziune mai pesimistă și nu s-au așteptat ca cererea să se recupereze complet până în 2025.
Clark a fost de acord că o dorință reținută de a călători va ajuta la susținerea rezervărilor printr-o încetinire și a spus că Emirates rămâne pe calea revenirii la profitabilitate până la sfârșitul anului fiscal curent. După ce și-a amânat pensionarea când a lovit pandemia, el a spus că va rămâne în funcție până când va fi obținut un profit și bilanţul va fi reparat.
Clienții se pot aștepta să vadă tarife mai mari ca urmare a creșterii prețurilor la combustibil, în special în afara SUA, unde lipsa de acoperire a dus la o creștere imediată, a avertizat Walsh, sugerând în același timp că impactul ar putea fi „marginal”, fără o afectare masivă a cererii. Pe partea pozitivă, prețurile mai mari ale combustibilului pentru avioane ar putea încuraja trecerea la combustibilul durabil pentru aviație, diferența de preț între cele două acum mult mai redusă, a spus el.
Walsh a spus în interviu că vede războiul din Ucraina ca pe o provocare pe termen lung pentru companiile aeriene, deși impactul asupra majorității transportatorilor a fost „destul de limitat”.
IATA a mai spus că pierderea din 2021 s-a ridicat la 42 de miliarde de dolari, o cifră mai bună față de deficitul de 52 de miliarde de dolari preconizat anterior și cu mult mai mică decât pierderea record de 138 de miliarde de dolari suferită de industrie în 2020, când Covid-19 a suspendat zborurile în întreaga lume.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News