Confruntată cu critici tot mai numeroase după coliziunea a două trenuri care a făcut cel puţin 57 de morţi, compania feroviară grecească Hellenic Train s-a apărat sâmbătă seara, subliniind că "a fost prezentă din primele momente la locul accidentului", notează AFP.
"Angajaţii Hellenic Train au fost prezenţi la locul accidentului încă din primele momente, în cooperare cu autorităţile, agenţia de protecţie civilă şi echipele de salvare", a precizat compania într-un comunicat.
La o doua zi după dezastru, grecii au ieşit în stradă pentru a-şi exprima furia, în special îndreptată împotriva Hellenic Train. Cuvântul "Asasini" a fost pictat cu litere roşii pe fereastra sediului companiei din Atena, în faţa căreia s-au adunat vineri peste 5.000 de persoane, cerând să se facă dreptate.
Compania susţine că a trimis "autobuze pentru a facilita transportul pasagerilor spre Salonic care era destinaţia finală" şi a înfiinţat "un call center (...) pentru a furniza informaţii".
Familiile victimelor s-au plâns în media de lipsa de informaţii din partea societăţii, scrie Agerpres.
Şi ministrul grec al sănătăţii spune că nu a primit ajutor din partea companiei
Vineri, ministrul grec al sănătăţii, Thanos Plevris, a declarat şi el la postul de televiziune Skai "că nu a primit niciun ajutor din partea companiei" şi mai ales că nu a obţinut nicio listă precisă cu numele pasagerilor.
"Lista cu nume ale pasagerilor furnizată autorităţilor include doar călătorii care şi-au achiziţionat un bilet online. Pentru pasagerii care cumpără bilete de la ghişee, biletul nu este nominal", a răspuns Hellenic Train.
Societatea căilor ferate este acuzată de numeroase neglijenţe şi lacune care au dus la această catastrofă ce a bulversat întreaga ţară.
Hellenic Train a fost cumpărată în 2017 de grupul public italian Ferrovie Dello Stato Italiane (FS) în cadrul programului de privatizare cerut de creditorii Greciei în timpul crizei economice (2009-2018).
Societatea se apără că gestionează doar transportul de pasageri şi mărfuri, în timp ce compania publică de căi ferate din Grecia (OSE) este responsabilă de reţea, şi deci de întreţinerea şi modernizarea acesteia.
De la accidentul petrecut marţi seară, dezvăluirile din presă despre lipsa tehnologiilor moderne de securitate, starea reţelei feroviare, consideră învechită, şi lipsa de experienţă a şefului de staţie, a cărui audiere în instanţă a fost amânată pentru duminică, îi şochează pe greci, încheie AFP.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Medeea Marinescu își explică lipsa de reacție publică după ce Florin Piersic a fost internat de urgență
- BANCUL ZILEI: Secretul ascuns al limbii române
- Medicul Alin Popescu, despre un aliment de pe masa de Paște: Preparat așa... e nenorocire completă / Asta e o regulă pe care mulţi nu o respectă, din păcate
- Tragedia din Vinerea Mare care a făcut înconjurul lumii. Peste 100 de români, majoritatea copii, au ars de vii în biserică
- Mircea Diaconu: E un fenomen, pe care nu-l sesizează aproape nimeni, care se petrece în România. Sunt vizați tinerii educați, IT-iștii, modernitatea țării
- Vasile Bănescu explică: De ce slujba de Înviere nu are loc în biserică. Când începe și când se termină sfânta slujbă a Paștelui
- Miracolul Luminii Sfinte? Ce știm despre aprinderea ei: Un arab și un turc verifică înainte Sfântul Mormânt
- Preotul Paul Iulius Negoiță, despre cea mai importantă tradiție de Înviere. Puțini mai respectă de Paște această regulă foarte veche, dar extrem de valoroasă
- Incendiu puternic lângă Mănăstirea Voroneț / Update: Există riscul ca focul să se extindă / foto în articol
- Mioara Roman îi trimite semne Oanei Roman, din lumea de dincolo, chiar în Săptămâna Mare / foto în articol