Data publicării:
Compania aeriană a Emiratelor Arabe aduce critici dure aeroportului Heathrow: ”Airmageddon”
Emirates a criticat dur măsurile impuse de aeroportul Heathrow.
Compania aeriană Emirates a acuzat unul dintre cele mai aglomerate aeroporturi din lume pentru ”incompetența” în gestionarea creșterii numărului de pasageri. Compania aeriană cu sediul în Dubai a criticat joi cererile formulate de aeroportul londonez Heathrow la începutul acestei săptămâni, care presupun ca transportatorii să nu mai vândă bilete pentru această vară. Compania aeriană, care operează șase zboruri zilnice de la Heathrow, a respins noile limite și le-a numit ”complet nerezonabile și inacceptabile”.
Heathrow, asemenea altor aeroporturi, s-a luptat să facă față unei reveniri a călătorilor după doi ani de restricții pandemice și de reduceri de personal. Aeroportul a transmis marți că va limita numărul zilnic de pasageri care pleacă la 100.000 până pe 11 septembrie.
”London Heathrow a ales să nu acționeze, să nu planifice, să nu investească. Acum, confruntați cu o situație de ”airmageddon”, din cauza incompetenței și lipsei de acțiune, ei împing întreaga povară, a costurilor și a gestionării situației dificile companiilor aeriene și călătorilor”, a transmis Emirates într-un comunicat.
Compania a spus că Heathrow a acordat doar 36 de ore pentru a se conforma noului plafon și a amenințat cu acțiuni legale împotriva companiilor aeriene care refuză să se conformeze. Emirates a adăugat că are suficient personal de handling la sol și de catering pentru a se ocupa de zborurile sale la aeroport.
Companiile aeriene ar fi vândut prea multe locuri
Emirates a spus că echipa de conducere de la Heathrow a fost ”incompetentă în privința călătorilor și a clienților lor din liniile aeriene” și nu a reangajat sau pregătit suficient personal înainte de creșterea previzibilă a călătoriilor de vară. În medie, Heathrow a gestionat aproape 220.000 de pasageri în fiecare zi, împărțiți între sosiri și plecări, în 2018.
Un purtător de cuvânt al Heathrow a declarat pentru CNN Business că o cauză majoră a întârzierii zborurilor și a anulărilor a fost lipsa echipelor de handling la sol ale companiilor aeriene, despre care a spus că au personal doar la 70% din nivelurile pre-pandemie.
”De luni de zile am cerut companiilor aeriene să ajute să elaboreze un plan pentru a-și rezolva provocările în materie de resurse, dar nu au existat planuri clare și pe zi ce trece, problema s-a agravat”, a spus purtătorul de cuvânt.
CEO-ul Heathrow, John Holland-Kaye, a declarat, marți, într-o scrisoare deschisă către pasageri, că companiile aeriene au vândut prea multe locuri pentru lunile următoare.
”Locurile zilnice de plecare în timpul verii vor fi de de 104.000 – ceea ce va oferi un exces zilnic de 4.000 de locuri. În medie, doar aproximativ 1.500 dintre aceste 4.000 de locuri zilnice au fost vândute în prezent pasagerilor”, a spus directorul în scrisoare.
Heathrow impune o limitare a numărului de pasageri
Reprezentanţii Heathrow spun că au cerut companiilor aeriene să nu mai vândă bilete, pentru a limita impactul asupra pasagerilor.
"În ultimele săptămâni, media pasagerilor care pleacă de pe Heathrow a depăşit 100.000 pe zi. Dar noi avem perioade când numărul angajaţilor este la un nivel inacceptabil", a declarat John Holland-Kaye, directorul aeroportului Heathrow, citat de Daily Mail.
Printre problemele care apar se numără cozi interminabile, pierderea sau întârzierea bagajelor, dar şi anulări în ultimul moment.
"Colegii noştri fac totul pentru ca un număr cât mai mare de pasageri să zboare. Dar nu putem să îi punem în pericol", a mai spus Holland-Kaye. Citește mai multe AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News